>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Haber Toplama ve Yazma Teknikleri | HIT305 | Seçmeli | Lisans | 3 | Güz | 4 |
Prof. Dr. Mustafa YILMAZ
Doç. Dr. Sevim KOÇER
Doç. Dr. Banu KÜÇÜKSARAÇ
1) Haber toplama tekniklerini ve araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye/habere ulaşır.
2) Haber toplamada kullanılacak soru türlerini tanır.
3) Sorularını kaynağa ulaştırmanın yollarını tanır.
4) Soruları kaynağa ulaştırma yollarını kullanır.
5) Yazılan haberi eleştirel olarak değerlendirir.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||
1 | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Düşük | |||
2 | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | |
3 | Orta | Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Düşük | Düşük | Orta | ||
4 | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Orta | |
5 | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Orta | Düşük |
Yüz Yüze
Yok
Uluslararası İletişim, Basın Tarihi
Dersin amacı, öğrencilere ilk etapta hangi olayların haber olmaya değer olduğu anlatılarak haber olma niteliğine sahip olayları haber haline dönüştürmelerini sağlamaktır. Gazetecilik eğitiminde temel derslerden biri olan haber toplama ve yazma dersinde öğrencilere olay yerinden haber bilgilerini toplamak ardından da kendilerine verilen kısıtlı sürede haber yazmak öğretilerek onları gazetecilik mesleğine hazırlamak amaçlanmaktadır. Yapılan uygulamaların yanında habercilerin taşıması gereken özellikler, etik kurallar gibi konular da verilerek öğrencilere bir gazetecinin sahip olması gereken ilkeler öğretilmektedir.
1- Atilla Girgin, Haber Yazmak, Der Yayınları, İstanbul, 2005.
2- Erkan Yüksel ve Halil İbrahim Gürcan, Haber Toplama ve Yazma, Tablet Basım Yayın
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Örnek Olay
4) Bireysel Çalışma
5) Problem Çözme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
20% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
80% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte