>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Temel Sanat Eğitimi | HIT217 | Seçmeli | Lisans | 2 | Güz | 4 |
Doç. Dr. İsmail KESKİN
1) Sanat eğitiminin temel ilke, kavram ve yöntemlerini öğrenir.
2) Duygu ve sezgilerini sanat eğitimi yoluyla görsel anlatım etkinliğine çevirir.
3) Yaratıcı yanını açığa çıkarıp birey olarak tasarım elementlerini kullanarak, yorum gücü geliştirir.
4) Tasarımın temel ilke ve prensiplerini öğrenir.
5) Tasarımda ışık ve renk sorununu çözer.
6) Sanat eğitiminin tarihçesini bilir.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | ||
2 | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | ||
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||||
5 | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Düşük | Orta | |||
6 | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Temel Tasarım İlkeleri
Görsel Sanatlar ve Sanatçılar, zihinsel bir faaliyet olarak görme, soyut kavramlarla düşünme konularının anlatılması atölye ortamında esnek, özgür, araştırıcı, yapıcı ve deneysel bir ortamda uygulama ve tasarım çalışmaları Temel tasarım kapsamındaki konuların (nokta, çizgi, ışık, form, biçim, renk) anlatımı ve uygulamasıi, örnek çalışmalar eşliğinde (siyah-beyaz, açık-orta-koyu, hacim-kütle-mekan)(Oran-orantı, Yapısal Sistem, Perspektif v.b) olguların uygulamalı olarak irdelenmesi.
1- .
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Problem Çözme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
30% |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|||||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
||||||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte