>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Bütünleşik Pazarlama İletişimi ILT204 Seçmeli Lisans 2 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. İdil SAYIMER
Doç. Dr. Zeynep Benan DONDURUCU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Pazarlama iletişimi kavramını tanımlar.
2) Halkla ilişkiler tanıtım, reklam, kişisel satış ve satış özendirme çalışmalarının gibi bütünleşik pazarlama iletişimi bileşenlerini tanımlar.
3) Promosyon hedeflerini yaratıcı biçimde planlar.
4) Promosyon hedeflerini oluşturur.
5) Bütçeleme yapabilir.
6) Uygun medyayı seçer.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Orta       Orta Yüksek Orta
2 Orta Orta Orta Orta       Orta Yüksek
3 Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Orta
4 Yüksek Yüksek Orta Orta Düşük   Orta Düşük Yüksek
5 Orta Orta   Orta   Düşük Orta Yüksek Orta
6 Yüksek Yüksek Orta     Yüksek Yüksek Yüksek Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Bu ders öğrencilerin aktif katılımını gerekli kılmaktadır. Bu bağlamda bireysel ya da grup çalışmaları yapılmaktadır. Dersin içeriği konu anlatımıyla birlikte öğrencilerin hazırladıkları pazarlama iletişimi projelerinin sunumu ve tartışılmasını kapsamaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Pazarlamanın Tarihçesi, Gelişim Evreleri, Çağdaş Pazarlama
2) Bütünleşik Pazarlama İletişimi Kavramının Doğuşu, BPİ'ni Ortaya Çıkaran Nedenler
3) Pazarlama Karması ve Pazarlama İletişimi, Pazarlama İletişimi Süreci ve Modelleri
4) Pazarlama İletişimi Stratejileri, Ürün-Fayda, İmaj-Kimlik, Ürün Konumlandırma stratejileri
5) Pazarlama Karması elemanları- Ürün, Ürün-Marka Stratejileri, Fiyat, Dağıtım Kanalları, Tutundurma
6) Pazarlama İletişiminde Halkla İlişkiler, Reklam, Satış Özendirme, Kişisel Satış, Doğrudan Pazarlama, İnternet Pazarlaması
7) Bütünleşik Pazarlama İletişimi Planlama Süreci, Modeller
8) Ara sınav
9) Dijital Ortamda Bütünleşik Pazarlama İletişimi Uygulamaları
10) Yeni Medya ve Pazarlama İletişimi
11) Bütünleşik Pazarlama İletişiminde İnnovatif yaklaşımlar ve örnekler
12) Öğrencilerin Pazarlama İletişimi Örnek Olay Proje sunumları
13) Öğrencilerin Pazarlama İletişimi Örnek Olay Proje sunumları
14) Öğrencilerin Pazarlama İletişimi Örnek Olay Proje sunumları
15) Öğrencilerin Pazarlama İletişimi Örnek Olay Proje sunumları
16) Final Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- .

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte