>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Televizyon Eleştirisi RTS442 Seçmeli Lisans 4 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Sedat ÖZEL
Doç. Dr. Mert GÜRER
Arş. Gör. Dr. Ali Murat VARLI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Televizyon ürünlerini kuramsal olarak değerlendirmeye yönelik bilgi birikimini kullanır.
2) Televizyon yapımlarının eleştirilmesine yönelik olarak sosyal bilimlerin tüm kuramsal ve uygulama alanlarından yararlanma becerisini geliştirir.
3) Televizyon yapımlarını irdeleyerek, akademik olarak televizyon eleştirisi yazma becerisini geliştirir.
4) Televizyon eleştirisinde Türk ve dünya televizyonlarında üretilen örneklere yönelik karşılaştırmalı analizler yapabilme.
5) Televizyon program yapım türlerini ve aşamalarını sıralar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta                       Orta  
2 Yüksek Yüksek                          
3         Düşük                    
4 Orta Orta   Orta                   Orta  
5         Yüksek                 Orta  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Dersin konusu anlatılarak tartışmaya açılacaktır. Konuya bağlı olarak televizyon programlarından çeşitli örnekler izletilecek ve öğrencilerin derste öğrendikleri kavramlar ve yaklaşımlar aracılığıyla eleştirel bir televizyon izleme pratiği geliştirmelerine yardımcı olunacaktır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tanışma; dersin amacı, yöntemi ve değerlendirme sistemi konularında bilgi verilmesi. Eleştiri Kavramı ve tarihsel sürecine bakış
2) Estetik Kavramı ve özellikleri
3) Televizyonun Anlatı Yapısı, Anlam Yaratma Sürecine Kuramsal Bakış
4) Medya incelemelerinde kitle iletişim teorileri ve televizyon incelemeleri.
5) Televizyonun temsil sistemini anlamak, Televizyon Programcılığı Kavramı, Televizyon Programcılığının Gelişimi
6) Televizyon Programcılığının İçeriği ve Temel Ayrımları, Televizyon Programının Öğeleri
7) Televizyonda Tür Kavramı, Televizyonda Tür Sınıflandırmaları, Televizyonda Program Türleri
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) İdeoloji ve televizyon, Televizyon izleyicisinin “bakış”ı, Haber ve Tartışma Programları
10) Televizyon ve İzleyicisi
11) Eğlence-Magazin Programlarında sunulan kimlikler
12) Televizyonda “gerçeklik” ve “temsil”
13) Televizyon eleştirisine Örnekler - I
14) Televizyon eleştirisine Örnekler - II
15) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Ayşe İnal (2001) “Televizyon, Tür ve Temsil.” Yıllık 1999, Ankara: Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi. 255-286.
2- Erol Mutlu, "Televizyonu Düşünmek" Yıllık 1999, Ankara: Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi. 2001. 219-226.
3- Terry Eagleton, Eleştiri ve İdeoloji, İstanbul: İletişim, 1985.
4- John Ellis “Televizyonun Anlatısı.” çev. Ayşe İnal. Yıllık 1997-1998, Ankara: Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi. 1999. 145-58.
5- Sevilay Çelenk, Televizyon, Temsil, Kültür: 90’lı Yıllarda Sosyokültürel İklim ve Televizyon İçerikleri. Ankara: Ütopya Yayınevi, 2005.
6- Walter Benjamin, “Tekniğin Olanaklarıyla Yeniden Üretilebildiği Çağda Sanat Yapıtı” Pasajlar, (3. baskı), çev. Ahmet Cemal, İstanbul: YKY, 2001.
7- Tezcan Durna (2010) Medyadan Söylemler (der.) İstanbul: Libra Kitapçılık.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ödev Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte