>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Televizyon ve Kültür RTS305 Seçmeli Lisans 3 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Mert GÜRER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kamusal veya özel televizyon kanallarının kültürel iletişime olan katkı ve sonuçlarını tartışır.
2) Televizyondaki kültür programlarının sosyolojik, psikolojik ve kültürel yapıya olan etkilerini değerlendirir.
3) Kültürlerarasılık amaçlı kültür programları çerçevesi yaratabilecek temel bilgiyi geliştirir.
4) Televizyon programı türlerinin, genel ve alt kültürlerin televizyon türleri ile çatışmalarını nasıl sunduğunu açıklar.
5) Kültürün pekiştirilme yollarıyla ilgili için televizyon programı önerileri geliştirir.
6) Televizyondaki kültür programlarının içerik çözümlemelerini yapar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta     Orta                    
2 Yüksek Yüksek     Orta                 Orta  
3 Orta Yüksek     Yüksek                 Orta  
4   Orta     Yüksek                 Orta  
5   Yüksek     Yüksek                 Orta  
6 Orta Yüksek     Yüksek                 Orta  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Kamu televizyonu ve destekledikleri ideolojilere göres sınıflanan özel televizyon kanallarındaki kültür programları analizlerini amaç edinir.Bu programlar sanat edebiyat, sinemea, yerel adetler,gelenekler, yeme alışkanlıkları ve mutfak gibi konuları içine alan birebir konuşmaları,anıları anlatıları, seyahat belgesellerini içerir.Bu kültür öğelerinin toplumsal psikoloji ve sosoyolojik yapıya olan katkısı irdelenir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tanışma ve derse genel giriş
2) Kültür tanımı,önemi ve bağlamı-medya aracılığıyla kültür yayılımı-kamu yayıncılığı
3) Kültür kuramları ve toplumsal uygulamaları
4) Kamu televizyonculuğu ve ideoloji- programlara olan yansısı- TRT araştırması sanat ve kültür programları irdelenmesi
5) Kamu televizyonculuğu ve ideoloji- programlara olan yansısı- TRT araştırması sanat ve kültür programları irdelenmesi devam
6) Özel tv kanalları ve hedefleri- medya iktidar ideoloji-
7) Çözümleme yöntemlerine bakış
8) Kültür programları çerçeveleri ve içerik çözümlemeleri
9) Yabancı kanallar kültür programları örnekleri- BBC-iSVEÇ TV-RAI-İSPANYA TV.
10) Yabancı kanallar kültür programları örnekleri- BBC-iSVEÇ TV-RAI-İSPANYA TV.
11) Örnek Çözümlemeler
12) Örnek Çözümlemeler
13) Örnek Çözümlemeler
14) Örnek Çözümlemeler
15) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Ayşe İnal (2001) “Televizyon, Tür ve Temsil.” Yıllık 1999, Ankara: Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi. 255-286.
2- Sevilay Çelenk, Televizyon, Temsil, Kültür: 90’lı Yıllarda Sosyokültürel İklim ve Televizyon İçerikleri. Ankara: Ütopya Yayınevi, 2005.
3- Mahmut Mutman, Televizyonu Nasıl Sorgulamalı, Toplum ve Bilim, Sayı 67, s.26-75.
4- Tezcan Durna (2010) Medyadan Söylemler (der.) İstanbul: Libra Kitapçılık.
5- Erol Mutlu, "Televizyonu Düşünmek" Yıllık 1999, Ankara: Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi. 2001. 219-226.
6- John Ellis “Televizyonun Anlatısı.” çev. Ayşe İnal. Yıllık 1997-1998, Ankara: Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi. 1999. 145-58.
7- Walter Benjamin, “Tekniğin Olanaklarıyla Yeniden Üretilebildiği Çağda Sanat Yapıtı” Pasajlar, (3. baskı), çev. Ahmet Cemal, İstanbul: YKY, 2001.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Örnek Olay


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Sunum/Seminer Hazırlama Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte