>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Dünya Sineması | RTS312 | Seçmeli | Lisans | 3 | Bahar | 5 |
Doç. Dr. Özgür VELİOĞLU METİN
1) Avrupa sinemasının bugünkü konumunu ifade eder.
2) Euromages’ın Avrupa sineması açısından taşıdığı önemi açıklar.
3) Eski doğu bloku ülkelerin sinemasını etkileyen dinamikleri açıklar.
4) Uzak doğu sinemasının beslendiği kaynakları sıralar.
5) Latin Amerika sinemasında öne çıkan temel kavram ve temaları analiz eder.
6) İran sinemasını, ülkenin toplumsal, ekonomik ve politik konumu ile birlikte açıklar.
7) Yeni amerikan sinemasında öne çıkan eğilimleri yorumlar.
8) Çeşitli ülke ve bölge sinemalarında öne çıkan yönetmenleri tanır.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||||
1 | Orta | Düşük | Düşük | Yüksek | ||||||||||||
2 | Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | ||||||||||||
3 | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | ||||||||||||
4 | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | ||||||||||||
5 | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | ||||||||||||
6 | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | ||||||||||||
7 | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | ||||||||||||
8 | Düşük | Düşük | Düşük | Orta |
Yüz Yüze
Yok
Yok
Belgesel sinema tanımları, gerçeklik-kurmaca ilişkisi, Vertov ve sine-göz; Flaherty, Grierson; Etnografik sinema; propaganda belgeselleri; cinema verite; cinema direct; sözlü tarih ve belgesel sinema; belgesel sinemada tarzlar sergileyici, gözlemsel, etkileşimsel ve düşünümsel tarz; belgesel sinemada yeni eğilimler; Türkiye'de belgesel sinema.
1- Kutay, Uğur (2009). Gerçeği Öldüren Kamera: Belgesel. İstanbul: Es.
2- Akbulut, Hasan (2010). “Bellek Olarak Belgesel Sinema: Son Dönem Türkiye Belgesel Sinemasına Bir Bakış”, sinecine: film araştırmaları dergisi (2).
3- Barnauw, Eric (1993). Documentary: A History of the Non-fiction Film. New York, Oxford: Oxford University Press.
4- Büker, Seçil (1990). “Belgesel Üzerine”, Kurgu (7): 121-126.
5- Binark, Mutlu (1990-91). “Belgesel Yapımcısı- Gerçek İlişkisi, Tarihsel Bir Perspektif ve Belgeselde Amaç Üzerine Deneme”, Gazi Ü. BYYO Dergisi (11): 133-140.
6- Atabey, Melek (2005). “Belgesel Film Yapımında Yeni Yönelimler ve Melez Formlar”, Ege Üniversitesi, İletişim Fakültesi Dergisi, Düşünceler, Yıl: 1 (1): 217-228.
7- Ulutak, Nazmi (2007). “Bir Sözlü Tarih Denemesi”, Belgesel Sinema 2007. İstanbul: Belgesel Sinemacılar Birliği Yay.
8- Etnoğrafya ve Belgesel Filmler Sempozyumu. 11-13 Nisan 1973. İstanbul: Avusturya Kültür Yayınları.
9- Pekerman, Serazer (2005). “Moore, Sinema Kapılarını Belgesel Filme Açtı: Popüler Protestolar,” Seyir (2): 13-15.
10- Cereci, Sedat (1997). Belgesel Film. İstanbul: Şule.
11- Rotha, Paul (2000). Belgesel Sinema. Çev. İ. Şener. İstanbul: İzdüşüm.
Tobias, Michael (2007). Belgesel Film Yapım Sanatı: Gerçeği Arayış. Çev. Nebil Köken. İ
12- stanbul: Kolaj.
BSB (2007). Belgesel Sinema 2007. İstanbul: Belgesel Sinemacılar Birliği Yay.
Yeni İnsan Yeni Sinema (Bahar-Yaz 2003). Belgeselden Toplumsal Belleği (ss32-55).
Özdemir, Murad (2003). Düğün Videoları: Geçmişe Dönmek için Kaseti Geri Sar,” Belgesel Sinema, Kış: 35-39.
13- Ulutak, İlknur (2003). “Leni Riefenstahl’ın Muhteşem ve Korkunç Filmleri,” Belgesel Sinema, İlkbahar-Yaz: 28-38.
14- Sönmez, Necati (2003). “Michael Moore ve Belgeselin Kükreyişi,” Belgesel Sinema, İlkbahar-Yaz: 8-10.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Problem Çözme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte