>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Televizyon Anlatısı | RTS423 | Seçmeli | Lisans | 4 | Güz | 5 |
Doç. Dr. İsmail KESKİN
Doç. Dr. Betül PAZARBAŞI
Dr. Öğr. Üyesi Nihan DÖNMEZ
Dr. Öğr. Üyesi Kerim KARAGÖZ
1) Öğrenci televizyonun anlatı yapısına ilişkin temel bilgileri öğrenir.
2) Farklı televizyon program türleri arasındaki anlatı farklılıklarını görebilir.
3) Anlatı yapısının, televizyonun ideolojik ve kültürel işlevlerinin oluşumundaki rolünü kavrar.
4) Televizyon anlatı yapısının izleyicinin algısını şekillendiren, izleyiciyi edilgin hale getiren bir yapı olduğunu kavrar.
5) Televizyon tekniğinin anlatı üzerindeki yönlendirici etkilerini yorumlayabilir.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||||
1 | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Yüksek | |||
2 | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Yüksek | |||
3 | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Yüksek | |||
4 | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | |||
5 | Düşük | Orta | Orta | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Yok
Televizyon anlatısının mimetik, buyruntusal, parçalı, tekrara dayalı metinlerden oluşan yapısı hakkında bilgi verilir. Televizyon metinlerinin farklı program türlerine has anlatısal özellikleri vardır. Ders kapsamında bu nitelikler incelenir. Program türlerine göre farklı kodlama biçimleri, anlatının içeriğini ve yapısını etkilemekte ve bu özelliği farklı toplumsal kesimlere hitap edebilmesini sağlamaktadır. İmge ve sesin birlikteliğinden oluşan televizyon anlatısı, birçok metinden beslenerek anlatı ürettiği için çokanlamlılık ve metinlerarasılık gibi özelliklere de sahiptir. Örnekler üzerinden bu yapı irdelenir.
1) Anlatım
2) Tartışma
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Grup Çalışması
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
20% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
80% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte