>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Televizyon Anlatısı RTS423 Seçmeli Lisans 4 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. İsmail KESKİN
Doç. Dr. Betül PAZARBAŞI
Dr. Öğr. Üyesi Nihan DÖNMEZ
Dr. Öğr. Üyesi Kerim KARAGÖZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Öğrenci televizyonun anlatı yapısına ilişkin temel bilgileri öğrenir.
2) Farklı televizyon program türleri arasındaki anlatı farklılıklarını görebilir.
3) Anlatı yapısının, televizyonun ideolojik ve kültürel işlevlerinin oluşumundaki rolünü kavrar.
4) Televizyon anlatı yapısının izleyicinin algısını şekillendiren, izleyiciyi edilgin hale getiren bir yapı olduğunu kavrar.
5) Televizyon tekniğinin anlatı üzerindeki yönlendirici etkilerini yorumlayabilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Düşük Düşük Düşük Yüksek Yüksek Yüksek   Yüksek Yüksek Yüksek Orta   Düşük Yüksek
2 Düşük Düşük Düşük Düşük Yüksek Yüksek Yüksek   Yüksek Yüksek Yüksek Orta   Düşük Yüksek
3 Düşük Orta Düşük Düşük Yüksek Yüksek Yüksek   Yüksek Yüksek Yüksek Orta   Düşük Yüksek
4 Düşük Orta Düşük Düşük Yüksek Yüksek Yüksek   Yüksek Yüksek Yüksek Orta   Yüksek Yüksek
5 Düşük Orta Orta Düşük Yüksek Yüksek Yüksek   Yüksek Yüksek Yüksek Orta   Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Televizyon anlatısının mimetik, buyruntusal, parçalı, tekrara dayalı metinlerden oluşan yapısı hakkında bilgi verilir. Televizyon metinlerinin farklı program türlerine has anlatısal özellikleri vardır. Ders kapsamında bu nitelikler incelenir. Program türlerine göre farklı kodlama biçimleri, anlatının içeriğini ve yapısını etkilemekte ve bu özelliği farklı toplumsal kesimlere hitap edebilmesini sağlamaktadır. İmge ve sesin birlikteliğinden oluşan televizyon anlatısı, birçok metinden beslenerek anlatı ürettiği için çokanlamlılık ve metinlerarasılık gibi özelliklere de sahiptir. Örnekler üzerinden bu yapı irdelenir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin amacı, yöntemi, değerlendirme biçimi ve ders hakkında genel bilgi verilir.
2) Anlatı tarihi ve anlatı biçimleri (epos, drama) hakkında bilgi verilir.
3) Dramatik anlatımın genel özellikleri hakkında bilgi verilir.
4) Televizyon dili; televizyonun kurgusal ve dramatik bir araç olma özelliği açıklanır.
5) Televizyon anlatısının genel özellikleri açıklanır.
6) Televizyon anlatısında sembolik anlatım öğeleri ve anlam sistemleri (dekor, ışık, kostüm, renk, vb.) hakkında bilgi verilir.
7) Televizyon anlatısında anlam sistemleri örnek programlar üzerinde tespit edilmeye çalışılır.
8) Ara Sınav.
9) Televizyon anlatısında sesin işlevleri ve ses kullanımının önemi hakkında bilgi verilir.
10) Televizyon anlatısında karakterler hakkında bilgi verilir.
11) Televizyon anlatısında eylem, çelişki, olay, çatışma, kurgu ve bu kavramlara ilişkin anlatım stratejileri hakkında bilgi verilir.
12) Televizyon anlatısının ayırt edici özelliği olan yayın akışı hakkında bilgi verilir.
13) Televizyon program türleri içerisinde dramatik program türleri hakkında bilgi verilir ve örnekler incelenir: Diziler, Reality showlar, makeover showlar ve yarışma programları.
14) Örnek televizyon programları üzerine öğrencilerin yapmış olduğu çalışmalar incelenir.
15) Örnek televizyon programları üzerine öğrencilerin yapmış olduğu çalışmalar incelenir.
16) Yarıyıl Sonu Sınavı.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Grup Çalışması


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

20%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte