>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Medyada Toplumsal Cinsiyet | RTS406 | Seçmeli | Lisans | 4 | Bahar | 5 |
Ögr. Gör. Dr. İren Dicle AYTAÇ
1) Toplumsal cinsiyete ilişkin temel kavram ve yaklaşımları sıralar.
2) Toplumsal cinsiyet kalıp yargılarını tartışır.
3) Medyada yer alan toplumsal cinsiyet temsillerini açıklar.
4) Medya metinlerinde yer alan doğrudan ya da dolaylı cinsiyet ayrımcılığına karşı farkındalık geliştirir.
5) Toplumsal cinsiyet rollerinin öğrenilmesinde medyanın etkinliğini değerlendirir
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||||
1 | Düşük | Yüksek | Orta | Düşük | Orta | |||||||||||
2 | Düşük | Yüksek | Orta | Düşük | Orta | |||||||||||
3 | Orta | Orta | Orta | Düşük | Yüksek | Orta | ||||||||||
4 | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Yüksek | Orta | ||||||||||
5 | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Yüksek | Orta |
Yüz Yüze
Yok
Yok
Bu dersin içeriğini toplumsal cinsiyet kavramının tanımlanması; toplumsal bir inşa olarak toplumsal cinsiyete ilişkin kuramsal yaklaşımların özetlenmesi (kadın çalışmaları ve feminizm, erkeklik çalışmaları, “queer teori”); cinsiyet rollerine ilişkin kalıp yargıların tartışılması; sinema, televizyon, reklam vb. farklı medya ortamlarından örnekler üzerinden kadınlığın, erkekliğin ve marjinalleştirilmiş cinsel kimliklerin nasıl temsil edildiğinin incelenmesi oluşturmaktadır.
1- CONNELL, R.W. (1998). Toplumsal Cinsiyet ve İktidar. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
2- İMANÇER, D. (2006). Medya ve Kadın. Ankara: Babil.
3- ULUSAY, N. (2004). “Günümüz Türk Sinemasında Erkek Filmleri”. Toplum ve Bilim, 101, s. 144-161.
4- DUYAN, Y. (2011). “Türkiye Sinemasında Travesti ve Transseksüellere Yönelik Mekan Kurgusu Üzerine Bir İnceleme”. SineCine, 2 (1).
5- GAUNTLETT, D. (2008). Media, Gender and Identity: An Introduction (2nd Edition). Routledge.
6- DINES, G. (2002). Gender, Race, and Class in Media: A Critical Reader. Sage Publications.
7- AKTER, T. Medya ve iktidar ilişkileri: Dilin klişeleştirdiği cinsiyet kimlikleri
PİRA, A. ve ELGÜL, A. “Toplumsal Cinsiyeti Inşaa Eden Bir Kurum Olarak Medya; Reklamlar Araciliğiyla Ataerkil Ideolojinin Yeniden Üretilmesi”.
8- Wood, J. T. "Gendered Media: The Influence of Media on Views of Gender".
9- http://cim.anadolu.edu.tr/pdf/2004/1130848482.pdf
10- http://cws.emu.edu.tr/en/conferences/2nd int/pdf/Tutku%20Akter.pdf
11- http://www.udel.edu/comm245/readings/GenderedMedia.pdf
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Problem Çözme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte