>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Medya ve Afet RTS410 Seçmeli Lisans 4 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. İnci YAKUT

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Medya ve afet arasındaki ilişkiyi ortaya koyan kuram ve araştırmaları irdeler.
2) Afet sosyolojisi konularını sentezler.
3) Medya ve afet alanında kullanılan nitel araştırma tekniklerini uygular.
4) Medya ve afet alanında kullanılan nicel araştırma tekniklerini uygular.
5) Afet yönetimi alanında yeni medya çalışmalarını açıklar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Orta   Orta Orta Düşük Orta   Yüksek   Orta   Yüksek  
2 Yüksek Yüksek Düşük             Yüksek       Yüksek  
3 Yüksek Yüksek Orta   Orta Orta Düşük Orta   Yüksek   Orta   Yüksek  
4 Yüksek Yüksek Orta   Orta Orta Düşük Orta   Yüksek   Orta   Yüksek  
5 Yüksek Yüksek Orta       Düşük     Yüksek Yüksek     Yüksek  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Medya ve afet ilişkini ele alan araştırmalarda kullanılan metodlar ve temel teoriler, çağdaş afet yönetiminde medyanın rolü, afet konularının haberlerde ve medyada sunumu, yerel/ulusal medya ve afet, yeni medya ve afet, afet sineması, medya organizasyonlarının afet konuları ile ilgili hazırlılık durumları, izleyicilerin afet konularında medyaya yönelik tutum ve davranışları, afetle ilgili medya içerik analizler

Haftalık Ders İzlencesi

1) Medya ve afet ilişkini ele alan araştırmalarda kullanılan metodlar
2) Medya ve afet ilişkini ele alan teoriler ve ilgili araştırmalar
3) Çağdaş afet yönetiminde medyanın yeri
4) Afet konularının haber haline getirilmesi ve medyada sunumu
5) Yerel medya ve afet çalışmaları
6) Ulusal medya ve afet çalışmaları
7) Yeni medya ve afet çalışmaları
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Medya organizasyonlarının afet konuları ile ilgili hazırlılık durumları
10) Kuruluşların afet konularında medya organizasyonlarıyla kurulacak ilişkilere hazırlılık durumları
11) İzleyicilerin afet konularında medyaya yönelik tutum ve davranışları
12) Afetle ilgili medya içerik analizleri
13) Afet Sineması
14) Sunumlar
15) Genel Değerlendirme
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Yakut, İ. (2004). Deprem Tehlikesine Karşı Hazırlanmada Kitle İletişim Araçlarının İşlevi (İzmit Saraybahçe'de Yapılan Araştırma), KOU Yay. No:149.
2- Yakut, İ. (2005). "Toplumda Afet Kültürünün Geliştirilmesinde İnternet İletişim Teknolojisinin İşlevi", Yeditepe Üniversitesi Kültür ve İletişim Dergisi, No:2 Güz 2005, s.33-51.
3- Yakut, İ. (2005). “Afet Etkilerine Karşı Toplumu Bilinçlendirme Çalışmalarında Sürdürülebilir İletişimin Rolü”, Deprem Sempozyumu Kocaeli 23-25 Mart 2005.
4- Kasapoğlu, A. (2001). Ecevit, M., Depremin Sosyolojik Araştırması, Ankara: Sosyoloji Derneği Yayınları,
5- Haddow, K.and Haddow, G. (2008). Disaster Communications in a Changing Media World, Butterworth-Heinemann
6- Allan, S. (2002). Media, Risk and Science, Open Unv. Pres.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte