>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Temel Tasarım İlkeleri GIT104 Zorunlu Lisans 1 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Neslihan KIYAR
Doç. Dr. İsmail KESKİN
Doç. Dr. Haluk Arda OSKAY

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Öğrenci, görsel olanı algılama, kavrama, analiz etme ve görsel düşünme yetilerini kazanır. Görsel düşünmeyi, idrak etme tasarlama evrelerine dönüştürmeyi ve bunları biçimlendirme anlamlandırma, forme etme ve işlevlendirme kapsamında yeni olanı üretebilme disiplinini kazanır. Algıya bağlı deneyim ve birikimlerini denetleyip kullanabilmeyi öğrenir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok.

Dersin İçeriği

Temel Tasarım İlke ve Prensiplerinin teorik olarak anlatılması, atölye ortamında esnek, özgür, araştırıcı, yapıcı ve deneysel bir ortamda uygulama ve tasarım çalışmaları. Sanatın Elemanları: Çizgi, Renk, Biçim, Form, Doku, Değer (valör), Aralık (Espas). Sanatın İlkeleri: Denge, Ritim, Hareket, Zıtlık, Bütünlük, Vurgu, Örnek (Motif).

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin amacı ve içeriği konusunda öğrenciler bilgilendirilecek, öğrencilerin dersle ilgili beklenti ve gereksinimleri öğrenilecektir.
2) Görsel Sanatlar ve Sanatçılarla ilgili genel bilgiler verilecek .
3) Temel Tasarım ilkeleri ve prensipleri anlatılacak.
4) Temel Tasarım ilkelerinden birisine yoğunlaşılacak ve konu, örnek gösterilmeden ayrıntılı olarak anlatılacak, öğrencilerin öneri ve tepkileri alınacak.
5) Uygulama çalışması. (1. grup)
6) Uygulama çalışması. (2. grup)
7) Uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi ve yapıcı ve yaratıcı eleştiri geliştirilmesi.
8) Ara Sınav/Değerlendirme
9) Uygulama çalışması. (3. grup)
10) Fiziksel olarak renk konusu anlatılacak, renklerin karışım özellikleri ve insan psikolojisi üzerine etkileri işlenecek.
11) Uygulama çalışması. (4. grup)
12) Dönem içinde yapılan uygulamalar ile ilgili, kendini kanıtlamış tasarımcıların eserlerinden örnekler gösterilecek.
13) Grup halinde bir konuya odaklanma, ve modelden desen çizimi.
14) Yaratıcılığın geliştirilmesi ve ortak çalışma bilincinin kuvvetlendirilmesi amacı ile gruplar halinde tasarım ağırlıklı uygulama çalışmaları.
15) Kağıt, karton gibi malzemelerle yüzey üzerinde üç boyutlu değişken denge çalışmalarına ön hazırlık olarak teorik bilgiler verilmesi.
16) Yarıyıl Sonu Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte