>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Yaratıcı Drama ve Karakter Tasarımı | GIT313 | Seçmeli | Lisans | 3 | Güz | 4 |
Doç. Dr. Saadet Zeynep VARLI GÜRER
1) Yaratıcı dramanın unsurlarını tanımlar
2) Bağımsız düşünmeyi sağlar, işbirliği yapabilme özelliğini geliştirir
3) Yaratıcılık ve estetik gelişimi sağlar
4) Duygunun sağlıklı ve kontrollü dışa vurumuna olanak verir
5) Kendini ifade etmede güven kazandırır.
6) Kazanılan gözlem yeteneği ile yeni karakterler tasarlar.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Düşük | Orta | Orta | Orta | Düşük | |||||||
2 | Düşük | Yüksek | Yüksek | Düşük | Orta | Orta | Orta | Düşük | ||||||
3 | Düşük | Yüksek | Yüksek | Düşük | Orta | Orta | Orta | Orta | ||||||
4 | Düşük | Yüksek | Düşük | Orta | Yüksek | Orta | Orta | |||||||
5 | Düşük | Yüksek | Yüksek | Düşük | Orta | Orta | Orta | Orta | ||||||
6 | Düşük | Yüksek | Yüksek | Düşük | Orta | Yüksek | Orta | Orta |
e-ders
Yok
İstenmemekte
Yaratıcılığı geliştirme, estetik gelişimi sağlama, eleştirel düşünme yeteneği kazandırma, birlikte çalışma alışkanlığı kazandırma, sosyal gelişimi sağlama, kendine güven duyma ve karar verme becerilerini geliştirme, dil ve iletişim becerilerini kazandırma, soyut kavramları ya da yaşantıları somutlaştırma, imgelem gücünü, duygularını ve düşüncelerini geliştirmeye yönelik çalışmalar yapılacaktır.
1- ADIGÜZEL H. Ömer, Ayşe İLHAN ÇAKIR, Ayşe OKVURAN, Drama, MEB Devlet Kitapları Müdürlüğü, İstanbul, 2004
2- DİRİM Aygören, Yaratıcı Drama, Esin Yayınevi, İstanbul, 2001
3- ÖNDER Alev, Eğitici Drama Uygulamaları, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul, 2003
1) Anlatım
2) Tartışma
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Gösteri
5) Rol Yapma
6) Grup Çalışması
7) Benzetim
8) Beyin Fırtınası
9) Problem Çözme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte