>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Siber Kültür | GIT412 | Seçmeli | Lisans | 4 | Bahar | 4 |
Doç. Dr. Saadet Zeynep VARLI GÜRER
Dr. Öğr. Üyesi Nihan DÖNMEZ
Dr. Öğr. Üyesi Kerim KARAGÖZ
1) Siber kültürü ve oluşum aşamalarını tanımlar
2) Bilgisayar, internet ve sanal dünyanın gelişim aşamalarını aktarır
3) Siber kültür, teknokültür ve toplumsal örgütlenmeleri ilişkilendirir
4) Sinema, sayısal canlandırma ve çoklu ortam gibi kavramları irdeler
5) Görsel kültür ve görsel dil hakkında fikir sahibidir
6) Düşüncelerini görsel olarak yansıtabilir
7) Görsel dilini geliştirerek fikirlerini iki boyutlu ve üç boyutlu tasarım mecraları kullanarak aktarır.
8) Yeni medyayı tanımlar ve yeni medyayı geleneksel medyadan ayıran özellikleri listeler
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||
1 | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | |
2 | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Orta | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | |
5 | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | |
6 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | |
7 | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||
8 | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta |
e-ders
Yok
KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM
Bu ders, bilgisayar tabanlı tasarım ve görselleştirme konusu üzerinde özellikle durarak, öğrencileri var olan ve yeni çıkmakta olan sayısal teknoloji ve terminoloji ile tanıştırmayı amaçlamaktadır. Bilgisayarın ve dolayısıyla da sayısal kültürün gelişimine sebep olan teknolojik ve kültürel nedenler ele alınacaktır. Siber kültür hakkında tanımlamaların yanı sıra bu kültürlerin görselleştirilme prensiplerinin günümüz ve gelecek tasarım vizyonunu nasıl değiştirebileceğine yönelik fikirler, tasarım ve medya ile ilişkili olarak tartışılacaktır.
1) Anlatım
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
20% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
80% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte