>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Reklam Tarihi II | REK104 | Zorunlu | Lisans | 1 | Bahar | 5 |
Prof. Dr. Mehmet Cem PEKMAN
1) Türkiye'de reklamcılık tarihi ve gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olmak.
2) Türkiye'de reklamın yaşadığı değişimi örnekleriyle kavrayabilmek.
3) Türkiye'de faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası reklam ajansları hakkında bilgi sahibi olmak.
4) Günümüz modern reklam anlayışı ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||
1 | Yüksek | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | |
2 | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Yok
Ders kapsamında, Türkiye'de reklamcılığın gelişim süreci, Cumhuriyet dönemi reklamcılığı, 1980 sonrası Türkiye'de reklamcılık sektöründe yaşanan değişiklikler, modern reklamcılık endüstrisinin gelişimi, reklam ajansları ve sektör içindeki faaliyetleri konuları anlatılacaktır.
1- Reklamcılığın Global Tarihi, Mark Tungate, Çeviren: Levent Göktem, MediaCat Yayınları, 2010.
2- Fox, Stephen R. The Mirror Makers: A History of American Advertising and Its Creators. New York: Morrow, 1994.
3- McDonough, John, and Karen Egolf, eds. The Advertising Age Encyclopedia of Advertising. 3 vols. New York: Fitzroy Dearborn, 2003.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Problem Çözme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
30% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte