>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Reklam Tarihi II REK104 Zorunlu Lisans 1 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Mehmet Cem PEKMAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Türkiye'de reklamcılık tarihi ve gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olmak.
2) Türkiye'de reklamın yaşadığı değişimi örnekleriyle kavrayabilmek.
3) Türkiye'de faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası reklam ajansları hakkında bilgi sahibi olmak.
4) Günümüz modern reklam anlayışı ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Düşük Düşük Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Orta
2   Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek
4 Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Ders kapsamında, Türkiye'de reklamcılığın gelişim süreci, Cumhuriyet dönemi reklamcılığı, 1980 sonrası Türkiye'de reklamcılık sektöründe yaşanan değişiklikler, modern reklamcılık endüstrisinin gelişimi, reklam ajansları ve sektör içindeki faaliyetleri konuları anlatılacaktır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin tanımı kapsamı gerekçesi önemi kural ve gerekleri
2) Genel Olarak Reklam Tarihi
3) Baskı öncesi dönem: çeşitli işaretleme, tellallık gibi temel reklam biçimlerinin ortaya çıkışı ve gelişimi.
4) Erken baskı dönemi (15. yy–18.yy): matbaa makinesinin icadıyla ortaya çıkan afiş, poster, el ilanı gibi çeşitli basılı reklam teknikleri ile birlikte gazete ve dergi reklamcılığının gelişim süreci ve etkileri .
5) Yayılma Dönemi (1840–1900): Sanayi devriminin etkisi paralelinde üretime dayalı pazar ekonomisi, ulaşım ve eğitim alanında yaşanan hızlı gelişim karşısında basılı reklamcılığın etki alanının gelişmesi ve ilk reklam ajanslarının ortaya çıkışı.
6) Bütünleşme Dönemi (1900–1925): reklam ortam ve tekniklerinde, ajans işleyişin yaşanan gelişimlerin değerlendirilmesi, ulusal ve uluslararası reklam birliklerinin ve derneklerinin ortaya çıkış süreci.
7) Bilimsel Gelişme Dönemi (1925–1945): radyo ve televizyon reklamcılığının ortaya çıkışı, reklam çalışmaları açısından araştırma metotlarının öneminin anlaşılması ve kullanılması sürecinde reklamcılığın değişen boyutu, reklam ile pazar ve tüketici analizi ilişkisinin kurulması.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Ticari Ve Sosyal Bütünleşme (1945–1970): Liberal ekonomilerin yayılması ve üretim-tüketim dengesinde yaşanan değişimin etkisi sonucu ortaya çıkan imaj merkezli gelişim süreci ve sonuçlarının kavranması.
10) Yaratıcı Devrim: Bill Bernbach ve 60’lı yıllarda reklam dünyasındaki değişimler
11) Marka Dönemi (1970-1980): Tüketici zihninde markaların artan önemi ve reklamcılık uygulamalarının marka temelinde gelişim göstermesi.
12) Post Endüstriyel Dönem (1980-1990): Reklam mesajlarında farklılaşma ve yaşam tarzı reklamcılığının yükselişi.
13) Küreselleşme Dönemi (1990-2000): Ulusal pazarların entegrasyonu ile uluslararası pazarların doğuşu, network ajansların ortaya çıkışı ve bütünleşik pazarlama iletişimi anlayışı.
14) Dijital Reklamcılığın Yükselişi (2000 ve sonrası): Yeni iletişim teknolojilerinin gelişimi paralelinde teknoloji merkezli, çevrimiçi, etkileşimli reklam anlayışının ortaya çıkışı.
15) Reklamcılığın Geleceği
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Reklamcılığın Global Tarihi, Mark Tungate, Çeviren: Levent Göktem, MediaCat Yayınları, 2010.
2- Fox, Stephen R. The Mirror Makers: A History of American Advertising and Its Creators. New York: Morrow, 1994.
3- McDonough, John, and Karen Egolf, eds. The Advertising Age Encyclopedia of Advertising. 3 vols. New York: Fitzroy Dearborn, 2003.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte