>

Tüketici ve Müşteri Davranışları

Reklamcılık

İletişim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Tüketici ve Müşteri Davranışları REK208 Zorunlu Lisans 2 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Nebiye Duriye Gamze CILIZOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Tüketimi yönlendiren en önemli unsurlardan olan reklamın, hedonik ve tüketim merkezli bir toplum yaratmada etkisinin eleştirel bir bakış açısı ile irdelenmesi. Meslek sahibi olan öğrencinin içinde bulunduğu mesleğin gerektiğinde etik boyutunu irdeleyerek, eleştirel bakış açısını kazanabilmesine aracılık etmek
2) Tüketimi yönlendirirken, toplumda olumlu tutum ve davranışların gelişimine aracılık edecek toplumsal iletişim mesajlarını analiz edebilmek.
3) Tüketici davranışlarını bilir buna uygun stratejiler hazırlar
4) Tüketici ve müşteri davranışları ile ilgili araştırma yapar durum saptayabilir.
5) Tüketici davranışını tanımlayarak satın alma davranışlarına etkisini bilir

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

YOK

Dersin İçeriği

Ders kapsamında tüketim kültürü ve tüketim toplumuna neden olan konular tartışılacak, reklam olgusunun bu süreçte hangi noktada yer aldığı ele alınacaktır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tüketici davranışının tanımlanması
2) Tüketici davranışı modellerinin irdelenmesi
3) Tüketici davranışı ve pazarlama stratejisi süreçleri
4) Tüketici davranışında etkin olan psikolojik süreçlere genel bakış
5) Tüketimde öğrenme ve belleğin etkisinin tartışılması
6) Tüketimde öğrenme ve belleğin etkisinin tartışılması
7) Tüketimde algılamanın etkisinin tartışılması
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Tüketimde motivasyon ve ilgi düzeylerinin tartışılması
10) Tüketimde tutumlar ve ihtiyaçların tartışılması
11) Tüketimde kişiliğin etkisinin tartışılması
12) Tüketimde değer, yaşam biçimleri ve kültürün etkisinin tartışılması
13) Tüketimde referans gruplarının etkisinin tartışılması
14) Pazarlama iletişimi ve ikna teknikleri
15) Tüketici davranışlarının analizi ve reklam üretim arası ilişki
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte