>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Popüler Kültür REK214 Seçmeli Lisans 2 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Nebiye Duriye Gamze CILIZOĞLU
Doç. Dr. Sevgi KAVUT

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kitle kültürü, halk kültürü ve popüler kültür kavramlarının farklılıklarını ortaya koyarak, öğrencilerin totplumsal mesajları kodlkama sürecinde ne oranda hangi kültür kavramının alt yapısından yararalanabileceğine dair bir perspektifin oluşumuna aracılık etmek.
2) Gündem oluşturma sürecinde, hedef kitlenin popüler kültür ürünlerinden ne tür bir etkilenme içinde olduğunun örnekler üzerinden analizi.
3) Popüler kültür ürünlerinin reklam mesajlarına nasıl yansıdığının, ne oranda yansımasının önemli olduğunun projeler ve örnekler üzerinden analizi.
4) Popüler kültür ve popüler kültür ürünlerine eleştirel bakmayı bilir.
5) Popüler kültür ürünleri ve reklam arasındaki ilişkiyi bilir

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

YOK

Dersin İçeriği

Kitle kültürü, ticari ve üretim ve tüketimin bir yansımasıdır. Yukarıdan- aşağıya (yöneten-yönetilen) empoze edilen bireyselliği bünyesinde barındırmaktadır. Tüketiciye, standartlar bir kültür olarak kabul ettirilmektedir. Tüketiciyi pasif duruma getiren bunu çeşitli iletişim araçları ile etkinleştiren popüler kültür kavramı ve araçları ders kapsamında incelenecektir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Kültür, halk kültürü, kitle kültürü ve popüler kültür kavramlarının tanımlanması ve bu kavramlara yönelik farklı teorik yaklaşımların açıklanması.
2) Poüler kültür ve medyaya giriş.
3) Popüler kültür ve medya tarihi.
4) Popüler kültürün oluşum ve dönüşümünde kurumsal ve ulusal popüler medyanın işlevleri.
5) Kültür Endüstrisi ve Popüler Kültür
6) Sinema, tiyatro, resim , heykel vb. alanlardan örneklerin analizi.
7) Popüler Kültür ve Kültür Emperyalizimi
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Tüketim Kültürü ve Popüler Kültür
10) Popüler Kültür ve Reklamcılık
11) Örnek reklam analizleri üzerinden popüler kültürün reklamlara yansımasının tartışılması
12) Yeni medya çağında popüler kültür ve reklamcılık
13) Digital medyanın toplumsal yansımaları ve dijitalleşme çağında popüler kültür
14) Popüler Kültür ve kültürel direniş olanakları üzerine kuramsal tartışmalar
15) Dönem süresince işlenen konulara genel bakış ve değerlendirme.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte