>

Sosyal Sorumluluk Kampanyaları

Reklamcılık

İletişim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Sosyal Sorumluluk Kampanyaları REK413 Seçmeli Lisans 4 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Emel ÖZTÜRK
Doç. Dr. Nebiye Duriye Gamze CILIZOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Sosyal sorumluluk kampanyalarına ait kavramları bilir
2) Sosyal sorumluluk kampanyalarının toplum için önemini bilir
3) Kurumsal sosyal sorumluluk kampanyası tasarlar
4) Sosyal sorumluluk kampanyalarında iletişim faaliyetlerini kullanır
5) Sosyal sorumluluk kampanyalarını toplumsal ihtiyaçlar doğrultusunda yaratır

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3                  
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

YOK

Dersin İçeriği

Sosyal sorumluluk kampanyasını tanımlamak ve toplumsal yapı ile ilişkisini irdelemek. Sosyal sorumluluk kampanyası yaratım süreci incelenecektir. Sosyal sorumluluk kampanyalarının iletişim faaliyeti olarak önemi aktarılacaktır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Sosyal Sorumluluk Kavramı ve Tarihsel Gelişimi
2) Sosyal Sorumluluk Yaklaşımları
3) Sosyal Sorumluluk Alanında Yaşanan Gelişmeler
4) Televizyon İçin yaratıcı metin yazımı
5) Uluslararası Organizasyonlar Tarafından Başlatılan ve Sürdürülen Başlıca Sosyal Sorumluluk Girişimleri ve Yayınlanan Bildirgeler
6) Sivil Toplum Örgütleri / Hükümet Dışı Organizasyonlar Tarafından Başlatılan ve Sürdürülen Başlıca Sosyal Sorumluluk Girişimleri
7) Sosyal Sorumluluk Kampanyaları Oluşturma Süreci
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Sosyal Sorumluluk Alanları ve Sosyal Sorumluluk Kampanyaları (Çalışanlar-İşgörenler, Müşteriler)
10) Örnek Olay
11) Sosyal Sorumluluk Alanları ve Sosyal Sorumluluk Kampanyaları
12) Sosyal Sorumluluk Alanları ve Sosyal Sorumluluk Kampanyaları , (Uluslararası Toplum, Yatırımcılar, Tedarikçiler, Rakipler)
13) Sosyal Sorumluluk Alanları ve Sosyal Sorumluluk (Meslek Odaları, STK’lar)
14) Örnek Olay
15) Sosyal Sorumluluk ve İtibar Yönetimi
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte