>

Marka İletişim Stratejileri ve Yönetimi

Reklamcılık

İletişim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Marka İletişim Stratejileri ve Yönetimi REK414 Seçmeli Lisans 4 Bahar 6

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Sevgi KAVUT

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Marka yönetimi ile ilgili temel kavramları bilir.
2) İletişim amaçlarına uygun marka stratejileri geliştirir.
3) Marka arketipleri, marka kişiliği, marka farkındalığı konularını öğrenir.
4) Marka iletişim çalışmalarının etkilerini değerlendirebilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında markaya ilişkin temel kavramlar ile marka yönetimi ve yapılandırma modellerini tanıtılacak; markaya yönelik uygun iletişim stratejisi (marka konumlandırma) geliştirilmesi, marka konumlandırma stratejisinin bütünleşik bir çerçevede uygulanması, marka kişiliği, marka imajı ve marka yayma stratejileri incelenecektir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Marka İletişimi ve Marka Yönetimine Giriş
2) Marka Yönetimi
3) Marka İle İlgili Temel Kavramlar (Marka Kişiliği, Marka Değeri, Marka İmajı, Marka Sadakati)
4) Marka Kimliği
5) Marka Arketipleri
6) Marka Yönetimi Stratejileri
7) Kurumsal Kimlik
8) Ara Sınav
9) Kurumsal Kültür
10) Kurumsal Sosyal Sorumluluk
11) Kurumsal İmaj ve İtibar
12) Kriz İletişimi ve Kriz Yönetimi
13) Medya İle İlişkiler
14) Genel Değerlendirme
15) Final Sınavı
16) Final Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte