>

Brand Communication Strategies and Management

Advertising

Faculty of Communication
First Cycle (Bachelor's Degree)
Course Unit Title Course Unit Code Type of Course Unit Level of Course Unit Year of Study Semester ECTS Credits
Brand Communication Strategies and Management REK414 Elective Bachelor's degree 4 Spring 6

Name of Lecturer(s)

Associate Prof. Dr. Sevgi KAVUT

Learning Outcomes of the Course Unit

1) Recognize the basic concepts about brand management
2) Develop appropriate brand strategies relavant to communication purposes.
3) Learn brand archetype, brand personality, brand awarenes topics.
4) Evaluate the effectiveness of brand communication programs

Program Competencies-Learning Outcomes Relation

  Program Competencies
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Learning Outcomes
1 High High High High High High High Middle High
2 High High High High High High High High High
3 High Middle High High High High High High High
4 High High High High High Middle High High High

Mode of Delivery

Face to Face

Prerequisites and Co-Requisites

None

Recommended Optional Programme Components

Not Required

Course Contents

Course contents include the definition and and scope of branding, brand management, brand positioning, brand personality, brand equity and brand extension. Fyrther, this course focuses on how to design and implement a succesful brand communication program.

Weekly Schedule

1) Introduction to Brand Communication and Brand Management
2) Brand Management
3) Basic Concepts Related to Brand (Brand Personality, Brand Value, Brand Image, Brand Loyalty)
4) Brand Identity
5) Brand Archetypes
6) Brand Management Strategies
7) Corporate Identity
8) Mid-term Exam
9) Corporate Culture
10) Corporate Social Responsibility
11) Corporate Image and Reputation
12) Crisis Communication and Crisis Management
13) Relationships with Media
14) General Review
15) Final Exam
16) Final Exam

Recommended or Required Reading

1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.

Planned Learning Activities and Teaching Methods

1) Lecture
2) Question-Answer
3) Discussion
4) Drill and Practice
5) Self Study


Assessment Methods and Criteria

Contribution of Midterm Examination to Course Grade

30%

Contribution of Final Examination to Course Grade

70%

Total

100%

Language of Instruction

Turkish

Work Placement(s)

Not Required