>
Course Unit Title | Course Unit Code | Type of Course Unit | Level of Course Unit | Year of Study | Semester | ECTS Credits |
---|---|---|---|---|---|---|
Brand Communication Strategies and Management | REK414 | Elective | Bachelor's degree | 4 | Spring | 6 |
Associate Prof. Dr. Sevgi KAVUT
1) Recognize the basic concepts about brand management
2) Develop appropriate brand strategies relavant to communication purposes.
3) Learn brand archetype, brand personality, brand awarenes topics.
4) Evaluate the effectiveness of brand communication programs
Program Competencies | ||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ||
Learning Outcomes | ||||||||||
1 | High | High | High | High | High | High | High | Middle | High | |
2 | High | High | High | High | High | High | High | High | High | |
3 | High | Middle | High | High | High | High | High | High | High | |
4 | High | High | High | High | High | Middle | High | High | High |
Face to Face
None
Not Required
Course contents include the definition and and scope of branding, brand management, brand positioning, brand personality, brand equity and brand extension. Fyrther, this course focuses on how to design and implement a succesful brand communication program.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1- Aktuğlu. I.K. (2022). Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler, İletişim Yayınları.
1) Lecture
2) Question-Answer
3) Discussion
4) Drill and Practice
5) Self Study
Contribution of Midterm Examination to Course Grade |
30% |
---|---|
Contribution of Final Examination to Course Grade |
70% |
Total |
100% |
Turkish
Not Required