>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Geleneksel Çocuk Oyunları | SNF288 | Seçmeli | Lisans | 2 | Bahar | 4 |
Öğr. Gör. Ayşe Hicret GÜDÜK
1) Geleneksel çocuk oyunları dersinin içeriğini, temel amaç ve ilkelerini bilir
2) Unutulmaya yüz tutmuş geleneksel çocuk oyunlarını araştırır ve inceler
3) Çocuk gelişiminde geleneksel çocuk oyunlarının önemini bilir
4) Geleneksel çocuk oyunlarından ortak kültür mirası olan oyunların kurallarını bilir ve uygular
5) Geleneksel çocuk oyunları dersi ile ilgili örnek plan hazırlar
6) Meslek yaşamında yüzyıllar içerisinde oluşa gelmiş olan çocuk oyunlarını kullanır ve yeni nesillere aktararak yaşatılması gerekliliğini bilir
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||||
1 | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | |
2 | ||||||||||||||||
3 | ||||||||||||||||
4 | ||||||||||||||||
5 | ||||||||||||||||
6 |
Yüz Yüze
Yok
eğitim psikolojisi
Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunların çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama
1- And,M. (2003). Oyun ve Bügü/ Türk Kültüründe Oyun Kavramı.İstanbul: YKY
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Model Yapma
6) Rol Yapma
7) Grup Çalışması
8) Bireysel Çalışma
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte