>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Geleneksel Çocuk Oyunları SNF288 Seçmeli Lisans 2 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Ayşe Hicret GÜDÜK

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Geleneksel çocuk oyunları dersinin içeriğini, temel amaç ve ilkelerini bilir
2) Unutulmaya yüz tutmuş geleneksel çocuk oyunlarını araştırır ve inceler
3) Çocuk gelişiminde geleneksel çocuk oyunlarının önemini bilir
4) Geleneksel çocuk oyunlarından ortak kültür mirası olan oyunların kurallarını bilir ve uygular
5) Geleneksel çocuk oyunları dersi ile ilgili örnek plan hazırlar
6) Meslek yaşamında yüzyıllar içerisinde oluşa gelmiş olan çocuk oyunlarını kullanır ve yeni nesillere aktararak yaşatılması gerekliliğini bilir

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük
2                              
3                              
4                              
5                              
6                              

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

eğitim psikolojisi

Dersin İçeriği

Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunların çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin tanımı ve geleneksel oyunlara bakış
2) Geleneksel oyunlara kültürel bakış
3) Türkiye de oynanan geleneksel çocuk oyunları
4) Geleneksel çocuk oyun uygulamaları
5) Geleneksel çocuk oyun uygulamaları
6) Geleneksel çocuk oyunları
7) Geleneksel çocuk oyun uygulamaları
8) Geleneksel çocuk oyun uygulamaları
9) ARA SINAV VİZE
10) Yöresel geleneksel çocuk oyun uygulamaları
11) Yöresel geleneksel çocuk oyun uygulamaları
12) Yöresel geleneksel çocuk oyun uygulamaları
13) Yöresel geleneksel çocuk oyun uygulamaları
14) Yöresel geleneksel çocuk oyun uygulamaları
15) Yöresel geleneksel çocuk oyun uygulamaları
16) final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- And,M. (2003). Oyun ve Bügü/ Türk Kültüründe Oyun Kavramı.İstanbul: YKY

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Model Yapma
6) Rol Yapma
7) Grup Çalışması
8) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte