>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Hayat Bilgisi Öğretimi | SNF383 | Zorunlu | Lisans | 3 | Güz | 5 |
Dr. Öğr. Üyesi Özlem TEZCAN
1) Öğrenciler, Hayat Bilgisi dersinin, etkili vatandaş yetiştirmedeki önemini kavrayacaklardır
2) Öğrenciler, Dersin, Türkiyedeki tarihsel gelişimini, sebepleriyle öğreneceklerdir
3) Öğrenciler, Hayat Bilgisi öğretim programının özelliklerini kavrar, yeri geldiğinde kullanabileceklerdir
4) Öğrenciler, dersin öğretiminde temel öğretim becerilerini yerinde ve doğru bir biçimde kullanabileceklerdir
5) Öğrenciler, öğretim yöntem ve tekniklerinin derste kullanımını öğrenir, yerinde ve doğru bir biçimde kullanabileceklerdir
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||||
1 | Düşük | Yüksek | Yüksek | Orta | ||||||||||||
2 | ||||||||||||||||
3 | ||||||||||||||||
4 | ||||||||||||||||
5 |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Hayat Bilgisi dersinin amaç, kavram ve içeriği, Türkiyede Hayat Bilgisi dersinin tarihsel gelişimi ve diğer ülkelerdeki Hayat Bilgisi dersi yaklaşımları. Hayat Bilgisi öğretim programının kazanım, beceri, kavram v.b. özellikler yönünden incelenmesi, programda yer alan temalar ve temaların içerdiği kazanımların sınıflara göre dağılımı. Hayat Bilgisi öğretiminde temel öğretim becerileri, öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve tekniklerinin Hayat Bilgisi dersinde kullanımına ilişkin çalışmalar-örnekler, Hayat Bilgisi öğretiminde kaynak ve materyal kullanımı, Hayat Bilgisi dersinde değerler ve demokrasi eğitimi, Hayat Bilgisi Programı’na ilişkin örnek uygulamalar ve sınıf içi etkinliklerin değerlendirilmesi.
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
40% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte