>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Matematik Öğretimi 1 SNF382 Zorunlu Lisans 3 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Yusuf KOÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkelerini açıklar.
2) Matematik öğretiminin tarihçesinı tanımlar.
3) İlköğretim matematik programının kapsamı, amacı ve özelliklerini tanır.
4) Matematik dersinde kullanılan yöntem, strateji ve öğrenme teorilerini açıklar.
5) Matematik öğrenmede kullanılan önemli becerileri tanımlar.
6) Problem çözmenin doğası ve stratejilerini açıklar.
7) Doğal sayılarda dört işlem ve uygun etkinlik örneklerini tanımlar.
8) Matematiğin günlük yaşamdaki yerini açıklar.
9) Öğretim teknolojilerini matematik öğretiminde kullanır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Düşük Düşük Düşük Düşük         Yüksek          
2 Yüksek Orta Orta                        
3 Yüksek Orta Orta Düşük Düşük     Orta   Orta          
4 Yüksek Düşük Orta Orta Düşük     Yüksek   Yüksek          
5 Yüksek Düşük Orta Yüksek Orta                    
6 Yüksek Orta Orta Orta           Yüksek          
7 Yüksek Yüksek Orta Yüksek                      
8 Yüksek Yüksek Orta Düşük Yüksek     Orta           Yüksek  
9 Düşük   Orta Düşük             Yüksek   Orta    

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler ilköğretim matematiğinin amacı ve müfredat programını inceleyecek, öğrenme teorilerini yakından tanıyacak ve bu teorileri matematik dersi ile ilişkilendirecek, matematik dersini işlemede kullanılan yöntemleri tanıyacak, ve bu yöntemlerin kullanıldığı uygun etkinlikler hazırlayacaklardır.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte