>

Oyun ve Fiziki Etk. Öğretimi

Sınıf Öğretmenliği

Eğitim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Oyun ve Fiziki Etk. Öğretimi SNF392 Zorunlu Lisans 3 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Ayşe Hicret GÜDÜK

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İlkokul beden eğitimi ve oyun dersinin standartları, öğrenme alanları, kazanımları ve içeriği hakkında bilgi sahibi olur.
2) İlkokul beden eğitimi ve oyun dersi malzemeleri ve ders materyallerini tanır ve kullanır.
3) Motor becerilerin neler olduğunu bilir ve öğretir.
4) Beden eğitimi öğretiminde oyunları didaktik bir şekilde kullanır.
5) İlkokulda bireysel ve eşli sporların neler olduğunu bilir ve bunları öğretebilme yeterliğine sahip olur.
6) Beden eğitimi etkinliklerini planlamayı bilir ve her sınıf düzeyi için planlar.
7) Öğrenci çalışmalarını değerlendirecek yeterliğe sahip olur.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük
2                              
3                              
4                              
5                              
6                              
7                              

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

-

Dersin İçeriği

İlkokul Oyun ve Fiziki Etkinlikleri dersi (1-4. Sınıflar) öğretim programıyla ilgili kuramsal yapı (programın yapısı, temel beceriler, programın temel unsurları, sınıflara göre kazanımlar, öğretim yöntemleri, sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme), ilkokul oyun ve fiziki etkinlikler dersi kazanımlarına ilişkin uygulamalar (ders planı, çalışma planları, ölçme araçları hazırlama ve uygulama), eğitsel ve müzikli oyunlar, modern halk dansları ile ilgili örnekler, oyunun tanımı ve genel özellikleri, oyun öğretimi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Oyun ve fiziki etkinlikler dersi öğretim programının kuramsal yapısı
2) Oyun ve fiziki etkinlikler dersi öğretim programının kuramsal yapısı ve temel unsurları
3) Sınıflara göre kazanımlar
4) Öğretim yöntemleri
5) Ölçme ve değerlendirme
6) Ölçme ve değerlendirme
7) Ölçme ve değerlendirme araçlarının uygulanması
8) Ölçme ve değerlendirme araçlarının uygulanması
9) Ara Sınav
10) Oyunu tanımlama ve kategorize etme
11) Oyun öğretimi hakkındaki bilgiler
12) Eğitsel oyunların kategorizasyonu
13) Örnek oyunlar tasarlama ve uygulama
14) Eğitsel ve müziksel oyunlar uygulama
15) Eğitsel ve müziksel oyunlar uygulama
16) final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Topkaya, İ. (2013). İlkokullarda (1-4.sınıf) oyun ve fiziki etkinlikler dersi öğretimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Model Yapma
7) Rol Yapma
8) Grup Çalışması
9) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte