>

Fen Öğretiminde Materyal Tasarımı

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Eğitim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Fen Öğretiminde Materyal Tasarımı FBO259 Seçmeli Lisans 2 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Ahmet BİLGİN
Prof. Dr. Zeynel KABLAN
Prof. Dr. Fatma Belgin ÖZAYDINLI
Dr. Öğr. Üyesi Duygu Nazire KAŞIKCI
Dr. Öğr. Üyesi İsmet ŞAHİN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramları sayabilme
2) Öğretim materyali geliştirirken dikkat edilecek temel tasarım ilkelerini sayabilme
3) Bilgisayar, digital fotograf makinası, projektör, tepegöz ve benzeri teknolojik araçların etkili olabilecekleri durumlara karar verebilme
4) Öğretim materyali geliştirirken dikkat edilecek öğrenme ilkelerini sayabilme.
5) Bilgisayar, digital fotograf makinası, projektör, tepegöz ve benzeri teknolojik araçları etkili bir şekilde çalıştırabilme
9) Öğretim amaçlı gerçek nesne ya da modele dayalı materyal hazırlayabilme
10) Hazırladığı öğretim materyallerini bir ders planı dahilinde öğretim esnasında kullanabilme

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Öğrenme Kazanımları
1       Yüksek Yüksek     Düşük   Orta         Düşük Orta Orta Yüksek Orta Yüksek
2 Yüksek     Yüksek Yüksek     Düşük   Orta         Düşük Orta Orta Yüksek Orta  
3 Yüksek     Yüksek Yüksek     Düşük   Orta         Düşük Orta Orta Yüksek Orta  
4 Yüksek     Yüksek Yüksek     Düşük   Orta         Düşük Orta Orta Yüksek Orta Yüksek
5 Yüksek     Yüksek Yüksek     Düşük   Orta         Düşük Orta Orta Yüksek Orta Yüksek
9 Yüksek     Yüksek Yüksek     Düşük   Orta         Düşük Orta Orta Yüksek   Yüksek
10 Yüksek     Yüksek Yüksek     Düşük   Orta         Düşük Orta Orta Yüksek Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Türkçe

Dersin İçeriği

Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali vb.) geliştirilmesi çeşitli nitelikteki materyallerin değerlendirilmesi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) tanışma
2) Geleceğe bakış
3) paint net
4) öğrenci sunumları
5) Photo story
6) öğrenci Sunumları
7) Kısa tekrar
8) Ara sınav
9) Movie for instruction
10) Öğrenci sunumları
11) Fotografçılık ve fotograf makinası
12) Öğrenci Sunumları
13) İnternet and digital medya
14) e-okul, mebsis
15) Gerçek nesneler ve maketler
16) genel tekrar

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Öğretim teknolojisi ve Materyal tasarımı Tuğba Yanpar Şahin

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Soru-Cevap
2) Tartışma
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Gösteri
5) Model Yapma
6) Grup Çalışması
7) Beyin Fırtınası
8) Problem Çözme
9) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Ödev

1

60%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte