>

Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Eğitim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi FBO389 Seçmeli Lisans 3 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Ahmet BİLGİN
Prof. Dr. Esma BULUŞ KIRIKKAYA
Doç. Dr. Ömer ACAR
Doç. Dr. Canan DİLEK EREN
Doç. Dr. Derya KALTAKÇI GÜREL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Ölçme araçlarını ve özelliklerini bilir.
2) Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçları bilir.
3) Öğrenciyi çok yönlü tanımaya yönelik araçları öğrenir.
4) Tutum ölçeklerini bilir.
5) Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususları bilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Düşük Yüksek Orta Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Anlatım
3) Soru-Cevap
4) Soru-Cevap
5) Soru-Cevap
6) Tartışma
7) Tartışma
8) Tartışma
9) Grup Çalışması
10) Grup Çalışması
11) Grup Çalışması
12) Grup Çalışması
13) Örnek Olay
14) Örnek Olay
15) Örnek Olay
16) Örnek Olay
17) Örnek Olay
18) Proje Temelli Öğrenme
19) Proje Temelli Öğrenme
20) Proje Temelli Öğrenme
21) Proje Temelli Öğrenme
22) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte