>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Muhakeme Becerileri | FBO376 | Zorunlu | Lisans | 3 | Güz | 2 |
Prof. Dr. Esma BULUŞ KIRIKKAYA
Doç. Dr. Ömer ACAR
Doç. Dr. Canan DİLEK EREN
Doç. Dr. Derya KALTAKÇI GÜREL
1) Bilimsel muhakeme becerilerinin öğrencilerin fen başarısı açısından önemini kavrar.
2) Bilimsel düşünme bileşenlerinden olan olasılıklı düşünme, ilişkisel düşünme, orantısal düşünme, hipotetik düşünmeyi bilir ve uygular.
3) Bilimsel muhakeme hatalarını ve düzeltme yollarını bilir.
4) Bilimsel muhakeme geliştirme tekniklerini bilir ve uygular.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||||||||
1 | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Düşük | Orta | Orta | Düşük | ||||||||
2 | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | |||||
3 | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | ||||
4 | Düşük | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Düşük | Düşük |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Bilimsel muhakemenin özellikleri ve fen başarısı ile ilişkisi; bilimsel muhakeme ve kavram öğretimi; soyut işlemler dönemi özellikleri; değişkenleri belirleme ve kontrol etme (bağımlı ve bağımsız değişken, kontrol edilen değişken vb.); ilişkisel düşünme; kombinasyonel düşünme; olasılıklı düşünme; orantısal düşünme; hipotetik düşünme; tahmin-gözlem-açıklama yöntemi ile bilimsel muhakeme; fen eğitimi yoluyla bilişsel gelişimi hızlandırma etkinlikleri.
1- Giere, R. N. (1984). Understanding scientific reasoning. New York: College Publishing.
2- Kuhn, D., Amsel, E., & O’Loughlin, M. (1988). The development of scientific thinking
skills. San Diego: Academic Press.
3- Lawson, A. E. (2003). The nature and development of hypothetico-predictive
argumentation with implications for science education. International Journal of
Science Education, 25(11), 1387-1408.
4- Zeidler, D. L. 1997. The central role of fallacious thinking in science education. Science Education, 81: 483–496.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Bireysel Çalışma
7) Proje Temelli Öğrenme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
60% |
|||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
40% |
|||||||||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte