>

Fen Bilgisi Ders Kitabı İncelemesi

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Eğitim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Fen Bilgisi Ders Kitabı İncelemesi FBO486 Seçmeli Lisans 4 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Ahmet BİLGİN
Prof. Dr. Esma BULUŞ KIRIKKAYA
Prof. Dr. Ayla KARATAŞ
Prof. Dr. Fikriye POLAT
Doç. Dr. Ömer ACAR
Doç. Dr. Canan DİLEK EREN
Doç. Dr. Derya KALTAKÇI GÜREL
Dr. Öğr. Üyesi Doğan GÜLLÜ
Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem YAĞCI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Ders kitabında olması gereken fiziksel, eğitsel özellikleri bilir
2) Ders kitabında olması gereken, görsel tasarım ve dil anlatım özelliklerini fark eder
3) Ders kitabında olması gereken standartları belirleyebilir
4) Ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğunu kontrol edebilir
5) Mevcut ders kitaplarını içerik, dil ve öğrenci seviyesine uygunluk açısından inceleyebilir
6) Mevcut ders kitaplarını format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkı, öğretimde kullanım kolaylığı vb. açılardan değerlendirebilir

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Düşük Orta   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Düşük Orta   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Düşük Orta   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Düşük Orta   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Düşük Orta   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek
6 Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek Düşük Orta   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Ders kitabında olması gereken fiziksel, eğitsel, görsel tasarım ve dil anlatım özellikleri ve standartlar; ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu; mevcut ders kitaplarından bazılarının içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkı, öğretimde kullanım kolaylığı vb. açılardan incelenmesi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Konu alanları öğretim programlarının incelenmesi
2) Ders kitabının öğretimdeki yerinin kavranması
3) Ders kitaplarını hazırlama ve hizmete sunmada dikkat edilecek konular
4) Ders kitaplarının öğretim programlarına uygunluğunun belirlenmesi
5) Ders kitabında olması gereken fiziksel özellikler
6) Ders kitabında olması gereken eğitsel özellikler
7) Ders kitabında olması gereken, görsel tasarım ve dil anlatım özellikleri
8) Ders kitabında olması gereken standartlar
9) Ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu
10) Mevcut ders kitaplarının içerik ve dil açısından incelenmesi
11) Mevcut ders kitaplarının öğrenci seviyesine uygunluk açısından incelenmesi
12) Mevcut ders kitaplarını format ve çekicilik açısından incelenmesi
13) Mevcut ders kitaplarının anlamlı öğrenmeye katkı açısından incelenmesi
14) Mevcut ders kitaplarının öğretimde kullanım kolaylığı açısından incelenmesi
15) Ders kitabı seçmek için ölçek hazırlama
16) Ders kitabını değerlendirme yöntemleri

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte