>

Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları 1

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Eğitim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları 1 FBO373 Zorunlu Lisans 3 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Ahmet BİLGİN
Prof. Dr. Esma BULUŞ KIRIKKAYA
Prof. Dr. Ayla KARATAŞ
Prof. Dr. Fikriye POLAT
Doç. Dr. Ömer ACAR
Doç. Dr. Canan DİLEK EREN
Doç. Dr. Derya KALTAKÇI GÜREL
Dr. Öğr. Üyesi Doğan GÜLLÜ
Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem YAĞCI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Fen Eğitiminde laboratuarın önemini ve amacını açıklar.
2) Nesneleri ve olayları duyu organlarını veya gözlem araç-gereçlerini kullanarak gözlemler
3) Gözlem için uygun ve gerekli araç gereci seçip bunları beceriyle kullanır
4) Verilen bir olaydaki bağımsız değişkenin bağımlı değişken üzerindeki etkisini belirlemek için denenebilir bir hipotez kurar
5) Gözlem sonucu kurduğu hipotezi sınamaya yönelik bir deney tasarlar
6) Tasarladığı deney için uygun ve gerekli araç gereci seçip bunları beceriyle kullanır
7) Olmuş olayların sebepleri hakkında gözlem ve deneye dayanarak açıklamalar yapar
8) Gözlem, çıkarım veya deneylere dayanarak geleceğe yönelik olası sonuçlar hakkında fikir öne sürer
9) Laboratuarda kullanılan araç-gereçleri tanır ve kullanır
10) Gözlem ve ölçüm sonucunda elde edilen verileri derleyip işleyerek kaydeder
11) Deney sonucunda elde edilen verileri ve oluşturulan modeli yorumlayarak kavramlar arası ilişkilere ulaşır.
12) Laboratuar yaklaşımlarını ve deney çeşitlerini açıklar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Düşük Yüksek Orta Yüksek Düşük Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek
2 Orta Orta Yüksek Yüksek Düşük Orta Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Orta Orta
3 Orta Orta Düşük Yüksek Yüksek Orta Düşük Orta Orta Yüksek Düşük Orta Yüksek Yüksek Orta Düşük Orta Orta Yüksek Düşük
4 Orta Orta Yüksek Yüksek Düşük Orta Yüksek Düşük Orta Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Düşük Orta Orta Orta Yüksek Orta
5 Yüksek Yüksek Orta Orta Düşük Orta Yüksek Yüksek Orta Düşük Orta Orta Yüksek Orta Orta Düşük Yüksek Yüksek Orta Düşük
6 Orta Yüksek Düşük Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Orta Düşük Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta
7 Orta Yüksek Düşük Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Düşük Düşük Orta Yüksek Orta Düşük Orta Orta Düşük Orta Yüksek
8 Orta Orta Yüksek Yüksek Düşük Orta Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Orta Yüksek Düşük Orta Orta Yüksek Orta Düşük Orta
9 Orta Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Düşük Orta Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Orta Orta
10 Orta Orta Yüksek Yüksek Düşük Düşük Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Düşük Orta Orta Yüksek Orta Orta Orta
11 Yüksek Düşük Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Düşük Düşük Orta Orta Yüksek Düşük Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Düşük
12 Orta Yüksek Düşük Orta Yüksek Orta Düşük Orta Orta Düşük Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Düşük Orta Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Fen eğitiminde laboratuarın önemi ve amacı, Laboratuar yaklaşımları ve deney çeşitleri, Bilimsel yöntem ve bilimsel süreç becerileri, Deney çalışma yaprakları ve deney raporu, Laboratuarda ölçme ve değerlendirme.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Fen eğitiminde laboratuarın yeri ve önemi, Laboratuar yaklaşımları ve deney çeşitleri
2) Deney çalışma yaprakları ve deney raporu
3) İlköğretim 6, 7, 8. sınıflara yönelik kimya deneyleri uygulama ve raporlaştırma
4) İlköğretim 6, 7, 8. sınıflara yönelik kimya deneyleri uygulama ve raporlaştırma
5) İlköğretim 6, 7, 8. sınıflara yönelik kimya deneyleri uygulama ve raporlaştırma
6) İlköğretim 6, 7, 8. sınıflara yönelik fizik deneyleri uygulama ve raporlaştırma
7) İlköğretim 6, 7, 8. sınıflara yönelik fizik deneyleri uygulama ve raporlaştırma
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) İlköğretim 6, 7, 8. sınıflara yönelik fizik deneyleri uygulama ve raporlaştırma
10) İlköğretim 6, 7, 8. sınıflara yönelik biyoloji deneyleri uygulama ve raporlaştırma
11) İlköğretim 6, 7, 8. sınıflara yönelik biyoloji deneyleri uygulama ve raporlaştırma
12) İlköğretim 6, 7, 8. sınıflara yönelik biyoloji deneyleri uygulama ve raporlaştırma
13) Fen ve teknoloji öğretimi ile deney tasarlama ve yönergesini oluşturma
14) Fen ve teknoloji öğretimi ile deney tasarlama ve yönergesini oluşturma
15) Fen ve teknoloji öğretimi ile deney tasarlama ve yönergesini oluşturma
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

70%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

30%

Laboratuvar

1

70%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

30%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte