>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları 1 | FBO373 | Zorunlu | Lisans | 3 | Güz | 3 |
Prof. Dr. Ahmet BİLGİN
Prof. Dr. Esma BULUŞ KIRIKKAYA
Prof. Dr. Ayla KARATAŞ
Prof. Dr. Fikriye POLAT
Doç. Dr. Ömer ACAR
Doç. Dr. Canan DİLEK EREN
Doç. Dr. Derya KALTAKÇI GÜREL
Dr. Öğr. Üyesi Doğan GÜLLÜ
Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem YAĞCI
1) Fen Eğitiminde laboratuarın önemini ve amacını açıklar.
2) Nesneleri ve olayları duyu organlarını veya gözlem araç-gereçlerini kullanarak gözlemler
3) Gözlem için uygun ve gerekli araç gereci seçip bunları beceriyle kullanır
4) Verilen bir olaydaki bağımsız değişkenin bağımlı değişken üzerindeki etkisini belirlemek için denenebilir bir hipotez kurar
5) Gözlem sonucu kurduğu hipotezi sınamaya yönelik bir deney tasarlar
6) Tasarladığı deney için uygun ve gerekli araç gereci seçip bunları beceriyle kullanır
7) Olmuş olayların sebepleri hakkında gözlem ve deneye dayanarak açıklamalar yapar
8) Gözlem, çıkarım veya deneylere dayanarak geleceğe yönelik olası sonuçlar hakkında fikir öne sürer
9) Laboratuarda kullanılan araç-gereçleri tanır ve kullanır
10) Gözlem ve ölçüm sonucunda elde edilen verileri derleyip işleyerek kaydeder
11) Deney sonucunda elde edilen verileri ve oluşturulan modeli yorumlayarak kavramlar arası ilişkilere ulaşır.
12) Laboratuar yaklaşımlarını ve deney çeşitlerini açıklar.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||||||||
1 | Orta | Orta | Düşük | Yüksek | Orta | Yüksek | Düşük | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Düşük | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | |
2 | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Düşük | Orta | Yüksek | Orta | Düşük | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | |
3 | Orta | Orta | Düşük | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Orta | Orta | Yüksek | Düşük | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Orta | Orta | Yüksek | Düşük | |
4 | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Düşük | Orta | Yüksek | Düşük | Orta | Yüksek | Orta | Düşük | Orta | Yüksek | Düşük | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Orta | |
5 | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Düşük | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Düşük | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | |
6 | Orta | Yüksek | Düşük | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Düşük | Orta | Yüksek | Orta | Düşük | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | |
7 | Orta | Yüksek | Düşük | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Orta | Düşük | Orta | Orta | Düşük | Orta | Yüksek | |
8 | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Düşük | Orta | Yüksek | Orta | Düşük | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Düşük | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Düşük | Orta | |
9 | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Düşük | Orta | Yüksek | Orta | Düşük | Orta | Yüksek | Orta | Orta | |
10 | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Düşük | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Orta | |
11 | Yüksek | Düşük | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Yüksek | Düşük | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Düşük | |
12 | Orta | Yüksek | Düşük | Orta | Yüksek | Orta | Düşük | Orta | Orta | Düşük | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Düşük | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Fen eğitiminde laboratuarın önemi ve amacı, Laboratuar yaklaşımları ve deney çeşitleri, Bilimsel yöntem ve bilimsel süreç becerileri, Deney çalışma yaprakları ve deney raporu, Laboratuarda ölçme ve değerlendirme.
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
70% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
30% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte