>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Biyokimya FBO359 Seçmeli Lisans 3 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Ahmet BİLGİN
Dr. Öğr. Üyesi Doğan GÜLLÜ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Hücreyi tanır.
2) Aminoasit, peptit ve proteinlerin yapılarını tanır.
3) Enzimler ve fonksiyonlarını sınıflandırır.
4) Enzimlerin kullanım alanlarını belirler.
5) Karbohidrat ve yağları yorumlar.
6) Vitaminler ve nükleik asitleri sınıflandırır.
7) Biyokimyasal yapıların canlı organizmalardaki işleverini değerlendirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Öğrenme Kazanımları
1 Orta         Düşük         Düşük     Yüksek Düşük Düşük Düşük Yüksek Orta Yüksek
2 Yüksek         Düşük         Düşük     Yüksek Düşük Düşük Düşük Yüksek Orta Yüksek
3 Yüksek         Düşük         Düşük     Yüksek Düşük Düşük Düşük Yüksek Orta Yüksek
4 Yüksek         Düşük         Düşük     Yüksek Düşük Düşük Düşük Yüksek Orta Yüksek
5 Yüksek         Düşük         Düşük     Yüksek Düşük Düşük Düşük Yüksek Orta Yüksek
6 Yüksek         Düşük         Düşük     Yüksek Düşük Düşük Düşük Yüksek Orta Yüksek
7 Yüksek         Düşük         Düşük     Yüksek Düşük Düşük Düşük Yüksek Düşük Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Kimya Dersleri

Dersin İçeriği

Hücre, Amino Asidler, Peptidler, Proteinler, Enzimler , Nükleik Asidler, Karbohidratlar, Lipidler ve Membranlar, Yağlar, Vitaminler

Haftalık Ders İzlencesi

1) Giriş
2) Canlı organizmalar
3) Temel moleküller ve Maokromoleküller
4) Hücre
5) Amino Asidler
6) Peptidler
7) Proteinler
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Enzimler
10) Nükleik Asidler
11) Karbohidratlar
12) Lipidler
13) Membranlar
14) Yağlar
15) Vitaminler
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- [1] Nelson, D., L., Cox, M, M., “Lehninger Biyokimyanın İlkeleri” Çev. Kılıç, N., Palme Yayıncılık, 2005, Ankara. [2] Keha, E., Küfrevioğlu, Ö.İ., Biyokimya, Aktif Yayınevi, 2005, Erzurum. [3] Pamuk, F., Biyokimya, Gazi Kitabevi, 2000, Ankara

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Model Yapma
6) Beyin Fırtınası
7) Laboratuvar/Çalıştay
8) Bireysel Çalışma
9) Problem Çözme
10) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

80%

Ödev

1

20%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte