>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Öğretim Teknolojileri EGT213 Zorunlu Lisans 2 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Aynur GEÇER
Doç. Dr. Funda DAĞ
Doç. Dr. Arzu DEVECİ TOPAL
Doç. Dr. Levent DURDU
Doç. Dr. Evren ŞUMUER
Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül BAKAR ÇÖREZ
Dr. Öğr. Üyesi Duygu Nazire KAŞIKCI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımının kavramsal ve kuramsal temellerini açıklayabilecektir
2) Öğretim materyali hazırlama sürecini açıklayabilecektir
3) Öğretim ortamlarında kullanılan araç-gereçleri özelliklerine göre açıklayabilecektir.
4) Bir öğretim materyali tasarlayabilecektir
5) Farklı öğretim materyallerini değerlendirebilecektir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Öğrenme Kazanımları
1   Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta                            
2   Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta                            
3   Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta                            
4   Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta                            
5   Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta                            

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Tanışma ve Dersin Tanıtımı Eğitim ve Teknoloji İlişkisi: Temel Kavramlar (Toplumsal Değişim ve Eğitim / Bilgi Çağında “Eğitim, Öğrenme, Öğretme, Öğretim, Öğretmen vb.” kavramların ilişkisi / Eğitim ve öğretim teknolojisi kavramlarının tanımı ve ilişkisi / Etkili Öğretim Ortamının Düzenlenmesinde Teknolojinin Önemi) Öğretim teknolojisinin tarihsel gelişimi; Eğitim Teknolojisi: Tarihsel Bakış 1 (Öğretim teknolojisinin tarihsel gelişimi / Öğretim teknolojisinin Türkiye’deki tarihsel gelişimi / Çağdaş eğitim anlayışı ve teknoloji: Değişen Görüşler -Eğitim ve teknoloji etkileşimi) Türkiye’de 1980 ve sonrası öğretim teknolojilerinin gelişimi politikaları, uygulamalar ve projeler; Eğitim Teknolojisi: Tarihsel Bakış 2 (Türkiye’de 1980 ve sonrası teknolojinin eğitim sürecine entegrasyonu politikaları ve uygulamalar / Türkiye’de 1980’lar ve sonrasındaki bilim ve teknoloji politikaları) Okullarda Teknoloji Liderliği 21. yüzyıl öğrenci özellikleri Öğretim Teknolojisi ve Öğrenme Kuramları-Yöntemler (Davranışçı Kuram, Programlı Öğretim İlkeleri, Modelleri, Önemi ve Teknoloji / Bilişsel Kuram ve Teknoloji / Yapılandırmacı Kuram ve Teknoloji / Durumlu (Situated Learning) Öğrenme ve teknoloji / Senaryo tabanlı Öğrenme ve teknoloji kullanımı / Bireysel öğrenme/ öğretme, Programlı öğretim modelleri ve Bireysel öğrenme ilişkisi / Bağlaşık (Anchored) Öğrenem ve tek. Kullanımı / Web Quest) Bilgi iletişim teknolojilerinin temel kavramları E-Öğrenme, Karma Öğrenme (Blended Learning) ve Uzaktan Öğretim (Uzaktan Öğretim / E-öğrenme / Karma Öğrenme) Öğrencilerin Hazırladığı Materyalleri Değerlendirme Teknoloji ve Yeni Okuryazarlık Kavramları / Bilgisayar Okuryazarlığı / Medya Okuryazarlığı / Teknoloji Okuryazarlığı / Bilgi Okuryazarlığı) Bilgi ve iletişim teknolojilerinde gelişmeler Bilişim Teknolojileri Öğretiminde Öğrenme Stilleri İletişim Teknolojileri ve Eğitimdeki Uygulamaları Öğrencilerin Hazırladığı Materyalleri Değerlendirme Teknoloji ve Farklı Öğrenme İhtiyaçları/Bireysel Fraklılıklar (Bireysel farklılılar ve BT / Özürlüler (Bedensel, görme) ve BTyenilikler / Yaşlılar ve BT) Öğretim ortamlarında kullanılan güncel bilgi ve iletişim teknolojileri Bilişsel Yük ve Öğretim Teknolojilerindeki Önemi Öğrencilerin Hazırladığı Materyalleri Değerlendirme Bilişim Teknolojilerinin Entegrasyonunda Sosyal-Psikolojik Değişkenler (BT Yönelik Tutum / BT ve Özyeterlilik Algısı / BT ve Epistomojik İnanç) * Eğitim Teknolojisi ile ilgili ulusal ve uluslararası makale tartışmaları Eğitim-öğretim sürecinde kullanılan ortam ve araçlar İnternet İnternet nedir? -Türkiye’de İnternet -Web 2.0 araçları Öğrencilerin Hazırladığı Materyalleri Değerlendirme VİZE SINAVLARI Gelecekte bilgi ve iletişim teknolojileri ve öğrenme/öğretme ile bağlantısı Uzaktan Eğitim ve İletişim Teknolojileri Öğrencilerin Hazırladığı Materyalleri Değerlendirme Çoklu Ortam Telif Hakları Öğrencilerin Hazırladığı Materyalleri Değerlendirme E-öğrenme firmalarında mevcut durum: Uygulama örnekleri - Öğrencilerin Hazırladığı Materyalleri Değerlendirme Mesaj Düzenleme İlkeleri - Öğrencilerin Hazırladığı Materyalleri Değerlendirme Dönüt Verme İlke ve Yöntemleri - Öğrencilerin Hazırladığı Materyalleri Değerlendirme Öğrencilerin Hazırladığı Materyalleri Değerlendirme

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tanışma ve Dersin Tanıtımı Temel Kavramlar ve Tarihsel Süreç Öğretim teknolojisi temel kavramları Öğretim teknolojisi amaçları Öğretim teknolojisi kapsamı Öğretim teknolojisi gelişim süreci
2) öğretim teknolojisinin tarihsel gelişimi Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Öğretim Materyalleri Hazırlama İlkeleri -Temel Materyal Hazırlama Yaklaşımları -Görsel Materyallerin Öğrenmedeki Rolü
3) Türkiye’de 1980 ve sonrası öğretim teknolojilerinin gelişimi politikaları, uygulamalar ve projeler; teknoloji ve yeni okuryazarlık kavramları; Okullarda Teknoloji Liderliği Sunum Materyallerinin Hazırlanması Saydamlar -Öğretimde Tepegöz Kullanmanın Üstünlükleri -Fotoğraf Makinesi
4) 21. yüzyıl öğrenci özellikleri; bilgi iletişim teknolojilerinin temel kavramları; bilgi ve iletişim teknolojilerinde gelişmeler Alternatif Ders Materyali Geliştirme Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Öğretim Durumlarını Planlama
5) Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar -Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Kullanmanın Önemi -Sınıf Ortamında Kullanılan Görsel-İşitsel Araçlar -Görsel-İşitsel Araçların Eğitim Ortamına Katkıları -Basılı materyallerin tasarımı, ekran tasarımı Öğrencilerin Hazırladığı Materyalleri Değerlendirme
6) öğretim ortamlarında kullanılan güncel bilgi ve iletişim teknolojileri; eğitim-öğretim sürecinde kullanılan ortam ve araçlar; gelecekte bilgi ve iletişim teknolojileri ve öğrenme/öğretme ile bağlantısı.
7) Bilişim Teknolojileri Öğretiminde Öğrenme Stilleri İletişim Teknolojileri ve Eğitimdeki Uygulamaları Televizyon ve Video ile Öğretim -Konferanslar -Çoklu Ortamlar -Etkileşimli Video -Webquest Öğrencilerin Hazırladığı Materyalleri Değerlendirme
8) Bilişsel Yük ve Öğretim Teknolojilerindeki Önemi Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Bilgisayar, Donanım, Yazılım -Bilgisayar Destekli Eğitim -Eğitim Yazılımları ve Çeşitleri Öğrencilerin Hazırladığı Materyalleri Değerlendirme
9) ara sınavlar
10) İnternet İnternet nedir? -Türkiye’de İnternet -Web 2.0 araçları
11) Uzaktan Eğitim ve İletişim Teknolojileri
12) Çoklu Ortam Telif Hakları
13) Çeşitli Niteliklerdeki Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi -Öğretme Etkinliğini Ölçme ve Değerlendirme -Değerlendirme Türleri -Görsel Tasarım Biçimsel Yapıyı Değerlendirme -Basılı Materyalleri Değerlendirme
14) Mesaj Düzenleme İlkeleri
15) Dönüt Verme İlke ve Yöntemleri
16) genel değerlendirme

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Akkoyunlu, B. (2002). Öğretmenler ve öğretmen adayları için eğitimde internet kullanımı. İstanbul: BİTAV ve CEREN Yayın- Dağıtım
2- Ergin, A. (1998). Öğretim teknolojisi iletişim (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık
3- Grabe, M., & Grabe, C. (2004). Integrating technology for meaningful learning (Fourth Edition). New York: Houghton Mifflin Company.
4- Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D., & Smaldino, S. E. (1999). Instructional media and technologies for learning (Sixth Edition). New York: Macmillan Publishing Company.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

60%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Ödev

1

60%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

40%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte