>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Matematik Öğretiminde İlişkilendirme IMO212 Seçmeli Lisans 2 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Yasemin KATRANCI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kavramlar ve işlemler arasında ilişki kurmayı bilir
2) Matematiksel kavram ve kuralları farklı gösterim biçimleri ile ifade etmeyi bilir
3) Farklı matematik kavramlarını birbiri ile ilişkilendirmeyi bilir
4) Matematiği kendi içinde ilişkilendirebilir
5) Matematiği günlük hayatla ilişkilendirebilir
6) Matematiği diğer disiplinlerle ilişkilendirebilir

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta Düşük Yüksek Düşük Orta Orta
2 Yüksek   Yüksek Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük   Orta Düşük Orta Orta
3 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Düşük Yüksek Yüksek     Yüksek Düşük Yüksek Yüksek
4 Yüksek     Yüksek Düşük Yüksek Yüksek     Yüksek Düşük Yüksek Yüksek
5 Yüksek     Yüksek Düşük Yüksek Yüksek     Yüksek Düşük Yüksek Yüksek
6 Yüksek     Yüksek Düşük Yüksek Yüksek     Yüksek Düşük Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

-

Dersin İçeriği

1. Kavramlar ve işlemler arasında ilişki kurma 2. Matematiksel kavram ve kuralları farklı gösterim biçimleri ile ifade etme 3. Farklı matematik kavramlarını birbiri ile ilişkilendirme 4. Matematiği diğer derslerle ilişkilendirme 5. Matematiği günlük hayatla ilişkilendirme

Haftalık Ders İzlencesi

1) Matematik, diğer disiplinler ve günlük yaşam
2) Matematiği kendi içinde ilişkilendirme
3) Farklı gösterimler arası ilişkilendirme
4) Farklı matematik kavramlarını birbiri ile ilişkilendirme
5) Kavramlar ve işlemler arasında ilişki kurma
6) Matematiksel kavram ve kuralları farklı gösterim biçimleri ile ifade etme
7) Matematiği kendi içinde ilişkilendirme etkinlikleri
8) Ara sınav
9) Matematiği farklı disiplinlerle ilişkilendirme
10) Matematiksel kavramları farklı disiplinlerle ilişkilendirme
11) Matematiği farklı disiplinlerle ilişkilendirme etkinlikleri
12) Matematiği günlük hayatla ilişkilendirme
13) Matematiksel kavramları gerçek yaşamda kullanma
14) Matematiği günlük yaşamla ilişkilendirme etkinlikleri
15) Matematiksek ilişkilendirme öz-yeterliği
16) Dönem sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Altun, M. (2015). Ortaokullarda matematik öğretimi. Bursa: Aktüel Yayınları.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Grup Çalışması
2) Beyin Fırtınası
3) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte