>

Matematik Eğitiminde Dijital Teknolojiler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Eğitim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Matematik Eğitiminde Dijital Teknolojiler IMO310 Seçmeli Lisans 3 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Ögr. Gör. Dr. Barış DEMİR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Matematik eğitiminde teknoloji kullanımının elektronik sunumlardan öte bir felsefesi olması gerektiğini kavrar
2) Matematik eğitiminde kullanılan yazılımları tanır
3) Matematik eğitiminde kullanılan yazılımlardan en az birisi yardımı ile interaktif çalışma yaprakları hazırlar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük                        
2       Düşük                  
3       Düşük                  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Bilişim Teknolojileri

Dersin İçeriği

Matematik öğretiminde teknoloji kullanimi, Matematik eğitiminde teknolojik yaklaşimlar, öğrenme modelleri ve yöntemler, Matematik eğitiminde eğitsel robotik uygulamalar ve kodlama, Matematik artirilmiş gerçeklik uygulamalari, Teknolojik tasarim temelli matematik eğitimi, Matematik eğitiminde yapay zekâ uygulamaları, Matematik eğitiminde dijital oyun tabanli öğrenme, Matematik eğitiminde dijital oyun tasarimi ve öğretim uygulamalari, Matematik eğitiminde dijital hikâyeler, Matematik öğretiminde web 2.0, araçlari ve kullanimi, Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler için teknoloji destekli matematik öğretimi, Matematik eğitiminde teknolojik değerlendirme yöntemleri,

Haftalık Ders İzlencesi

1) Matematik öğretiminde teknoloji kullanımı
2) Matematik eğitiminde teknolojik yaklaşımlar, öğrenme modelleri ve yöntemler
3) Matematik eğitiminde eğitsel robotik uygulamalar ve kodlama
4) Matematik artırılmış gerçeklik uygulamaları
5) Teknolojik tasarım temelli matematik eğitimi
6) Matematik eğitiminde yapay zekâ uygulamaları
7) Matematik eğitiminde dijital oyun tabanlı öğrenme
8) Arasınav
9) Matematik eğitiminde dijital oyun tasarımı ve öğretim uygulamaları
10) Matematik eğitiminde dijital oyun tasarımı ve öğretim uygulamaları
11) Matematik eğitiminde dijital hikâyeler
12) Matematik öğretiminde web 2.0 araçları ve kullanımı
13) Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler için teknoloji destekli matematik öğretimi
14) Matematik eğitiminde teknolojik değerlendirme yöntemleri
15) Matematik eğitiminde teknolojik değerlendirme yöntemleri
16) Final

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- .

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte