>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Doğa Tarihi EGT730 Seçmeli Lisans 4 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Ayla KARATAŞ
Prof. Dr. Fikriye POLAT

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bilimin ilk zamanları (antik çağ)
2) İlk çağ (eski yunanlılar ve romalılar), Roma`da ve orta çağda biyolojiyi kavrar.
3) 17, 18, 19 ve 20. yüzyılda biyolojiyi açıklar.
4) Yaşam panoraması ve zamanı kavrar.
5) Evrimin seyri: moleküllerden primatlara evrim sürecini açıklar.
6) Canlı sistemlerin orijini, Tek hücreli ökaryotların çeşitliliğini kavrar.
7) Mikroevolüsyon: evrimin genetik temelini açıklar.
8) Evolüsyonun tabiatı, Makroevolüsyon: evolüsyonun karakteristiklerini açıklar.
9) İnsanlığın genetik ve kültürel mirasını kavrar.
10) Jeolojik zamanları kavrar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1                         Yüksek
2                 Yüksek       Yüksek
3             Düşük            
4             Orta            
5           Düşük              
6       Yüksek     Düşük            
7             Orta            
8           Yüksek              
9       Orta                  
10       Yüksek                  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Bulunmamaktadır.

Dersin İçeriği

Evrenin, Dünya’nın ve Canlıların Evrimi

Haftalık Ders İzlencesi

1) Jeolojik zamanlar
2) Bilimin ilk zamanlarını (antik çağ), İlk çağ (eski yunanlılar ve romalılar)
3) Roma`da ve orta çağda biyoloji
4) 17, 18, 19. yüzyıllarda bilim
5) 20. yüzyılda biyoloji
6) Yaşam panoraması ve zaman
7) Evrimin seyri: moleküllerden primatlara
8) Ara sınav
9) Canlı sistemlerin orijini
10) Tek hücreli ökaryotların çeşitliliği
11) Organik evolüsyonla ilgili ilk düşünceler
12) Evolüsyonu etkileyen güçler, Mikroevolüsyon: evrimin genetik temeli
13) Evolüsyonun tabiatı, Makroevolüsyon: evolüsyonun karakteristikleri.
14) Primatlar ve insanlar arasındaki köprü
15) İnsan ve diğer hayvanların evrimi arasında bir karşılaştırma, İnsanlığın genetik ve kültürel mirası
16) Final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Demirsoy, A., Evrenin Çocukları, Meteksan Yayınları, 2009.
2- Larsen, C.S., A Companion to Biological Anthropology, (Ed. C.S. Larsen), Wiley-Blackwell, 2010.
3- Roberts, A., Evolution, The Human Story, DK Publishing, 2011., Wacey, D., Early Life on Earth, Springer, 2009., Singh, S., Big Bang, Harper Collins Publishers Ltd, 2005.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Anlatım
3) Soru-Cevap
4) Soru-Cevap
5) Tartışma
6) Tartışma
7) Grup Çalışması
8) Grup Çalışması
9) Beyin Fırtınası
10) Beyin Fırtınası
11) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

50%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte