>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Güçlüğü ve Dehb | EGT237 | Seçmeli | Lisans | 4 | Bahar | 4 |
Doç. Dr. Ayşe AYDIN UYSAL
Doç. Dr. Aslı EŞME
Arş. Gör. Dr. Samet GÖÇ
1) Bu dersin sonunda öğrenci; 1.Öğrencilerdikkat eksikliği ve hiperaktivite temel konularına vakıf olurlar 2.DEHB'si olan çocukların psikolojik sağlıklarını etkileyecek faktörler hakkında bilgi sahibi olurlar. 3.DEHB'si olan çocuklarda duygu ve davranım sorunları konularında bilgi sahibi olurlar.
2) 2.DEHB'si olan çocukların psikolojik sağlıklarını etkileyecek faktörler hakkında bilgi sahibi olurlar. 3.DEHB'si olan çocuklarda duygu ve davranım sorunları konularında bilgi sahibi olurlar.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||
1 | Orta | Orta | Orta | Düşük | Orta | Orta | Düşük | Orta | Orta | Orta | Düşük | Orta | Orta | |
2 | Düşük | Orta | Düşük | Orta | Orta | Orta | Düşük | Orta | Düşük | Orta | Düşük | Orta | Düşük |
Yüz Yüze
Yok
Özel Eğitim ve Kaynaştırma
Temel kavramlar; dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireyler; sınıflandırma: eğitsel, psikolojik, tıbbi; yaygınlık ve görülme sıklığı; nedenler: doğum öncesi, doğum anı, doğum sonrası; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanaklı uygulamalar; ailelerin özellikleri; dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireye ve ailelerine yönelik tutumlar; ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar.
1- Figen Karaceylan Çakmakçı DEHB Öğretmen Kitabı Nobel Yayıncılık
Türkçe
İstenmemekte