>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Sözlü İletişim Becerileri I YIO388 Zorunlu Lisans 1 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Banu İNAN KARAGÜL
Doç. Dr. Mehmet ALTAY
Dr. Öğr. Üyesi Serkan GÜRKAN
Öğr. Gör. Çağlayan ERDÖNMEZ
Arş. Gör. Eylül Balâ ALTUNAY
Arş. Gör. Cansu AYKUT KOLAY

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bu dersin sonunda öğrenci; 1. yabancı dilde farklı bağlamlarda kullanılan çeşitli yapıları, ifadeleri ve kelimeleri belirleyecekÖğrenci,1.1. farklı amaçlar için günlük söylemde kullanılan çeşitli yapıları belirler 1.2. günlük söylemdeki çeşitli ifadeleri ve bileşik kelimeleri tanımlar 1.3. farklı amaçlara uygun yapı, ifade ve kelimeleri bulmak için gerekli stratejileri belirler 1.4. yabancı dildeki günlük söylem içinde kimin, hangi bağlamda ve ne amaçla konuştuğunu tanımlar
2) Yabancı dilde farklı bağlamlarda kullanılan çeşitli yapıları, ifadeleri ve kelimeleri analiz edecekÖğrenci,2.1. farklı ifade, yapı ve kelimelerin bağlama uygun olarak nasıl kullanıldığını örnekler2.2. günlük söylem çerçevesinde, verilen amaçlara uygun olarak çeşitli ifade, yapı ve kelimeleri doğru ve akıcı olarak kullanır2.3. farklı kişilerin çeşitli ifade, yapı ve kelimeleri kullanarak istenilen anlama nasıl ulaştıklarını analiz eder
3) Farklı konular hakkındaki çeşitli konuşma ve dinleme metinlerini analiz edecekÖğrenci,3.1. etkili dinleme ve konuşma için gerekli stratejileri analiz eder3.2. yabancı kültürdeki insanların belli ifadeleri, yapıları ve kelimeleri nasıl kullandığını sorgular3.3. yabancı kültürde ve kendi kültüründe kişilerin günlük söylemde kendilerini nasıl ifade ettiklerini karşılaştırır3.4. kendi kültürü ile yabancı kültürü karşılaştırır3.5. hikaye anlatma, rol yapma ve sunumlar sırasındaki kendi performansını sınıf arkadaşlarınınkiyle karşılaştırır3.6. sözlü iletişim sırasındaki kendi deneyimlerini yabancı dildeki çeşitli iletişim bağlamlarıyla ilişkilendirir

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta Orta
2 Yüksek Orta Orta Orta   Orta Yüksek     Orta Orta    
3 Yüksek Orta Orta Orta   Orta Yüksek     Orta Orta    

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Dinleme ve Sesletim

Dersin İçeriği

Çeşitli sözlü iletişim durumları için uygun ifadeler ve stratejiler kullanarak sözlü iletişim kurma becerisinin geliştirilmesi; karşılıklı konuşma, bireysel sunumlar, tartışma etkinlikleri ve etkileşimli etkinlikler yoluyla duygu ve düşünceleri etkin ifade edebilme becerisinin geliştirilmesi; resmi ve resmi olmayan bağlamlarda iletişim yetilerinin geliştirilmesi; bilgi verici ve ikna edici sunum yapma becerilerinin geliştirilmesi; güncel, özgün, işitsel, görsel-işitsel malzemeler kullanılarak konuşma ve duyduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tanışma ve kendini tanıtma
2) Kendine güveni arttırma
3) Vücut dilini kullanma
4) Kişilerarası iletişimi anlama
5) Dinleme stratejilerini geliştirme
6) Diyalog ve drama çalışmaları
7) Hazirliksiz konuşma
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Sınıfta film kullanımı
10) Bilgi alma
11) Uzak ülkeler ve sunum yapma
12) Teknolojinin hayatımızdaki yeri
13) Çeşitli ikili ve grup aktivitelerine katılım
14) Çeşitli ikili ve grup aktivitelerine katılım

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Clockwise Advanced Student's Book
2- The Art of Public Speaking 13th Edition by Stephen E. Lucas

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Soru-Cevap
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Tartışma
5) Tartışma
6) Tartışma
7) Alıştırma ve Uygulama
8) Alıştırma ve Uygulama
9) Gösteri
10) Gösteri
11) Gösteri
12) Gösteri
13) Rol Yapma
14) Rol Yapma
15) Rol Yapma
16) Grup Çalışması
17) Grup Çalışması
18) Grup Çalışması
19) Beyin Fırtınası
20) Beyin Fırtınası
21) Beyin Fırtınası
22) Proje Temelli Öğrenme
23) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

60%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

40%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

İngilizce

Mesleki Uygulama

İstenmemekte