>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Sözlü İletişim Becerileri I | YIO388 | Zorunlu | Lisans | 1 | Güz | 5 |
Prof. Dr. Banu İNAN KARAGÜL
Doç. Dr. Mehmet ALTAY
Dr. Öğr. Üyesi Serkan GÜRKAN
Öğr. Gör. Çağlayan ERDÖNMEZ
Arş. Gör. Eylül Balâ ALTUNAY
Arş. Gör. Cansu AYKUT KOLAY
1) Bu dersin sonunda öğrenci; 1. yabancı dilde farklı bağlamlarda kullanılan çeşitli yapıları, ifadeleri ve kelimeleri belirleyecekÖğrenci,1.1. farklı amaçlar için günlük söylemde kullanılan çeşitli yapıları belirler 1.2. günlük söylemdeki çeşitli ifadeleri ve bileşik kelimeleri tanımlar 1.3. farklı amaçlara uygun yapı, ifade ve kelimeleri bulmak için gerekli stratejileri belirler 1.4. yabancı dildeki günlük söylem içinde kimin, hangi bağlamda ve ne amaçla konuştuğunu tanımlar
2) Yabancı dilde farklı bağlamlarda kullanılan çeşitli yapıları, ifadeleri ve kelimeleri analiz edecekÖğrenci,2.1. farklı ifade, yapı ve kelimelerin bağlama uygun olarak nasıl kullanıldığını örnekler2.2. günlük söylem çerçevesinde, verilen amaçlara uygun olarak çeşitli ifade, yapı ve kelimeleri doğru ve akıcı olarak kullanır2.3. farklı kişilerin çeşitli ifade, yapı ve kelimeleri kullanarak istenilen anlama nasıl ulaştıklarını analiz eder
3) Farklı konular hakkındaki çeşitli konuşma ve dinleme metinlerini analiz edecekÖğrenci,3.1. etkili dinleme ve konuşma için gerekli stratejileri analiz eder3.2. yabancı kültürdeki insanların belli ifadeleri, yapıları ve kelimeleri nasıl kullandığını sorgular3.3. yabancı kültürde ve kendi kültüründe kişilerin günlük söylemde kendilerini nasıl ifade ettiklerini karşılaştırır3.4. kendi kültürü ile yabancı kültürü karşılaştırır3.5. hikaye anlatma, rol yapma ve sunumlar sırasındaki kendi performansını sınıf arkadaşlarınınkiyle karşılaştırır3.6. sözlü iletişim sırasındaki kendi deneyimlerini yabancı dildeki çeşitli iletişim bağlamlarıyla ilişkilendirir
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||
1 | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | |
2 | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | ||||||
3 | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta |
Yüz Yüze
Yok
Dinleme ve Sesletim
Çeşitli sözlü iletişim durumları için uygun ifadeler ve stratejiler kullanarak sözlü iletişim kurma becerisinin geliştirilmesi; karşılıklı konuşma, bireysel sunumlar, tartışma etkinlikleri ve etkileşimli etkinlikler yoluyla duygu ve düşünceleri etkin ifade edebilme becerisinin geliştirilmesi; resmi ve resmi olmayan bağlamlarda iletişim yetilerinin geliştirilmesi; bilgi verici ve ikna edici sunum yapma becerilerinin geliştirilmesi; güncel, özgün, işitsel, görsel-işitsel malzemeler kullanılarak konuşma ve duyduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi.
1- Clockwise Advanced Student's Book
2- The Art of Public Speaking 13th Edition by Stephen E. Lucas
1) Soru-Cevap
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Tartışma
5) Tartışma
6) Tartışma
7) Alıştırma ve Uygulama
8) Alıştırma ve Uygulama
9) Gösteri
10) Gösteri
11) Gösteri
12) Gösteri
13) Rol Yapma
14) Rol Yapma
15) Rol Yapma
16) Grup Çalışması
17) Grup Çalışması
18) Grup Çalışması
19) Beyin Fırtınası
20) Beyin Fırtınası
21) Beyin Fırtınası
22) Proje Temelli Öğrenme
23) Proje Temelli Öğrenme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
60% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
40% |
Toplam |
100% |
İngilizce
İstenmemekte