>

Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi II

İngilizce Öğretmenliği

Eğitim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi II YIO397 Zorunlu Lisans 3 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Banu İNAN KARAGÜL
Doç. Dr. Mehmet ALTAY
Dr. Öğr. Üyesi Serkan GÜRKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Seçilen izlence türüne ve/veya dil becerisine göre ders taslağı, mataryel ve aktivite geliştirir.
2) Seçilen izlence türünde çocuk edebiyatını etkili kullanır.
3) Erken yaş öğrenenlerinin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilir.
4) Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar.
5) Kargaşaya yol açan öğrenciyi nasıl kontrol edeceğini bilir.
6) Sınıf ortamını ve zamanı nasıl yöneteceğini bilir.
7) Sınıf ortamını etkileyen faktörleri bilir.
8) Dil öğretimi ve çocuk edebiyatı arasındaki ilişkiyi bilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
2 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
3 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
4 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
5 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
6 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
7 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
8 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Erken yaş grupları için farklı izlence türleri ( içerik temelli izlence, görev temelli izlence, beceri temelli izlence , vs.) seçilen izlence türünde çocuk edebiyatının etkili kullanımı, sınıf yönetimi.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Derse giriş.
2) Türkiye'de Çocuklara Yabancı Dil Eğitimi.
3) Erken yaş dil öğrenenlerinin özellikleri.
4) Erken yaş dil öğrenenlerine yabancı dil öğretiminde yanlış bilinenler ve çocukların dil öğrenim teori ve araştırmalarına genel bir bakış.
5) Erken yaş dil öğrenenlerine dil öğretiminde öncelikleri belirleme ve bunların etkileri.
6) Erken yaş dil öğrenenlerinin önceliklerini esas alarak hazırlanmış aktiviter.
7) Erken yaş dil öğrenenlerinin dil öğrenimine yaklaşımları.
8) Ara sınav.
9) Etkili öğretmen-öğrenci iletişimi.
10) Çocukların dil öğrenimini destekleme.
11) Görsel işitsel araçlar geliştirilmesi.
12) Erken yaş dil öğrenenleri için aktivite hazırlama, uyarlama ve değerlendirme.
13) Erken öğrenen sınıflarında hikaye, oyun, rol yapma ve benzetimin rolü.
14) Erken öğrenen sınıflarında hikaye, oyun, rol yapma ve benzetimin rolü.
15) Genel tekrar.
16) Yarıyıl Sonu Sınavı.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Annamaria Pinter Teaching Languages to Young Learners

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Model Yapma
7) Rol Yapma
8) Grup Çalışması
9) Benzetim
10) Beyin Fırtınası
11) Altı Şapka Metodu
12) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

50%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

İngilizce

Mesleki Uygulama

İstenmemekte