>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Okul Öncesi Eğitim Program ve Yaklaşımları | OKL285 | Zorunlu | Lisans | 2 | Güz | 4 |
Dr. Öğr. Üyesi Özlem TOKGÖZ
1) Program ve program türlerini açıklar
2) eğitim programının yapısını ve öğelerini açıklar
3) Eğitim programının kullanılmasının önemini kavrar
4) program geliştirme modellerini açıklar
5) program geliştirme yaklaşımlarını açıklar
6) Türkiyedeki program geliştirme süreçlerini açıklar
7) Türkiye program geliştirme sürecinin tarihçesini açıklar
8) Eğitim programlarının nasıl kullanılacağını bilir
9) Okul öncesi eğitim programının özelliklerini açıklar
10) Okul öncesi eğitim programının tarihçesini açıklar
11) Türkiye'de kullanılan okul öncesi eğitim programlarının yapısını açıklar
12) Mevcut okul öncesi eğitim programını inceler
13) Mevcut okul öncesi eğitim programından kazanımlar belirleyerek ders planı hazırlar
14) Okul öncesi eğitim programını olumlu ve olumsuz yönleriyle birlikte değerlendirir.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||||
1 | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Orta | Düşük | Orta | Düşük | ||||
2 | Orta | Orta | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Orta | Düşük | Orta | Düşük | ||
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
6 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
7 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
8 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
9 | |||||||||||||||||
10 | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
11 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
12 | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
13 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
14 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
öğretim ilke ve yöntemleri
Program, Program türleri, Eğitim Programı kavramlarının verilmesi, program geliştirme süreci, program geliştirme modelleri ve yaklaşımları, eğitim programının öğeleri ve her birinin açıklanması, program okuryazalığının ve öneminin anlatılması, okul öncesi eğitim program modelinin anlatılması, okul öncesi eğitim programının tanıtılması, uygulamaya aktarma süreçlerine yönelik bilgiler ve uygulamaları
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
55% |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|||||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
45% |
||||||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte