>

Erken Çocukluk Eğitiminde Matematik

Okul Öncesi Öğretmenliği

Eğitim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Erken Çocukluk Eğitiminde Matematik OKL381 Zorunlu Lisans 3 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Yusuf KOÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Matematiğin zeka, cinsiyet, toplumsal değerler gibi değişkenlerle ilişkilerini açıklar
2) Okul öncesi dönemde matematiksel düşünmenin gelişimi ve geliştirilmesi ile ilgili farklı yaklaşımları açıklar.
3) Matematik kavramlarının öğretilmesinde eğitim programlarında dikkate alınması gereken temel öğretim ilkelerini açıklar.
4) Okul öncesi dönemde kazandırılabilecek temel matematiksel kavramlarını (sayı sayma, çokluk, doğal sayılarla işlemler, ölçme, temel geometrik şekiller vb.) açıklar.
5) Matematik köşesinin ne şekilde hazırlanacağını açıklar
6) Okul öncesi dönemde matematik eğitiminde kullanılan etkinlikleri açıklar.
7) Okul öncesi çocuklara yönelik matematik gelişimini sağlayacak aktivite örnekleri üretir.
8) Okul öncesi çocuklara yönelik matematiksel kavramların gelişimini sağlayacak aktivite örnekleri üretir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek   Düşük                     Düşük    
2 Orta Yüksek Düşük         Yüksek           Düşük    
3 Düşük Yüksek Düşük                 Orta   Düşük    
4   Düşük Düşük         Düşük       Orta   Düşük    
5   Orta Düşük Düşük     Düşük Yüksek       Düşük   Düşük    
6 Düşük   Düşük Düşük     Düşük Yüksek       Orta   Düşük    
7 Düşük Orta Düşük Düşük     Düşük Yüksek     Yüksek Yüksek   Düşük    
8 Orta Orta Düşük Düşük     Düşük Yüksek     Yüksek Yüksek   Düşük    

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Matematiksel düşüncenin yeri ve önemi, matematiğin, zeka, cinsiyet, toplumsal değerler gibi değişkenlerle ilişkileri, okul öncesi dönemde matematiksel düşünmenin gelişimi ve geliştirilmesi ile ilgili farklı yaklaşımlar, matematik kavramlarının öğretilmesinde eğitim programlarında dikkate alınması gereken temel öğretim ilkeleri, sezgisel matematiğin tanımı, okul öncesinde kazandırılabilecek temel matematiksel kavramlar (sayı sayma, çokluk, doğal sayılarla işlemler, ölçme ile ilgili kavramlar, temel geometrik şekiller vb.), bu bilgileri kullanarak etkinlik örnekleri oluşturma.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte