>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Erken Çocukluk Eğitiminde Matematik | OKL381 | Zorunlu | Lisans | 3 | Güz | 5 |
Doç. Dr. Yusuf KOÇ
1) Matematiğin zeka, cinsiyet, toplumsal değerler gibi değişkenlerle ilişkilerini açıklar
2) Okul öncesi dönemde matematiksel düşünmenin gelişimi ve geliştirilmesi ile ilgili farklı yaklaşımları açıklar.
3) Matematik kavramlarının öğretilmesinde eğitim programlarında dikkate alınması gereken temel öğretim ilkelerini açıklar.
4) Okul öncesi dönemde kazandırılabilecek temel matematiksel kavramlarını (sayı sayma, çokluk, doğal sayılarla işlemler, ölçme, temel geometrik şekiller vb.) açıklar.
5) Matematik köşesinin ne şekilde hazırlanacağını açıklar
6) Okul öncesi dönemde matematik eğitiminde kullanılan etkinlikleri açıklar.
7) Okul öncesi çocuklara yönelik matematik gelişimini sağlayacak aktivite örnekleri üretir.
8) Okul öncesi çocuklara yönelik matematiksel kavramların gelişimini sağlayacak aktivite örnekleri üretir.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||||
1 | Yüksek | Düşük | Düşük | ||||||||||||||
2 | Orta | Yüksek | Düşük | Yüksek | Düşük | ||||||||||||
3 | Düşük | Yüksek | Düşük | Orta | Düşük | ||||||||||||
4 | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | ||||||||||||
5 | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Düşük | Düşük | ||||||||||
6 | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Orta | Düşük | ||||||||||
7 | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | ||||||||
8 | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Matematiksel düşüncenin yeri ve önemi, matematiğin, zeka, cinsiyet, toplumsal değerler gibi değişkenlerle ilişkileri, okul öncesi dönemde matematiksel düşünmenin gelişimi ve geliştirilmesi ile ilgili farklı yaklaşımlar, matematik kavramlarının öğretilmesinde eğitim programlarında dikkate alınması gereken temel öğretim ilkeleri, sezgisel matematiğin tanımı, okul öncesinde kazandırılabilecek temel matematiksel kavramlar (sayı sayma, çokluk, doğal sayılarla işlemler, ölçme ile ilgili kavramlar, temel geometrik şekiller vb.), bu bilgileri kullanarak etkinlik örnekleri oluşturma.
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte