>

Erken Çocuklukta Davranış Yönetimi

Okul Öncesi Öğretmenliği

Eğitim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Erken Çocuklukta Davranış Yönetimi OKL386 Seçmeli Lisans 3 Bahar 6

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Elif ÇELEBİ ÖNCÜ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Sınıf ortamında davranışı yönetmek için stratejileri bilir
2) İyi davranışları teşvik etmek için çeşitli uygulamaların nasıl kullanıldığını açıklayın.
3) Ebeveynler için temel davranış yönetimi tekniklerini bilir
4) token ekonomisinin iyi davranışları teşvik etmek için nasıl kullanılacağını açıklar
5) davranış değiştirmenin temel ilkelerini açıklar
6) power teaching ve pozitif disiplini açıklar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Kazanımları
1   Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük
2 Orta Düşük Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük
3 Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük
4 Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük
5 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük
6 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

davranışçılık bilimine genel bir bakış, davranış değiştirmenin temelleri ve davranış yönetimi ile farkları, küçük çocuklarda zorlayıcı davranışları yönetme, ebeveynler için davranış yönetimi stratejileri, sınıfta davranış yönetimi stratejileri, token ekonomisi, davranış yönetimini destekleyici uygulamalar (The Cornerstone; The Bead Reinforcement System; The Premack Principle), Power teaching, Pozitif disiplin,agresf davranışları olan çocukların davranışlarını yönetmek için işlevsel değerlendirmeler kullanma.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

75%

Ödev

1

25%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte