>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Erken Çocuklukta Davranış Yönetimi | OKL386 | Seçmeli | Lisans | 3 | Bahar | 6 |
Prof. Dr. Elif ÇELEBİ ÖNCÜ
1) Sınıf ortamında davranışı yönetmek için stratejileri bilir
2) İyi davranışları teşvik etmek için çeşitli uygulamaların nasıl kullanıldığını açıklayın.
3) Ebeveynler için temel davranış yönetimi tekniklerini bilir
4) token ekonomisinin iyi davranışları teşvik etmek için nasıl kullanılacağını açıklar
5) davranış değiştirmenin temel ilkelerini açıklar
6) power teaching ve pozitif disiplini açıklar
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||||
1 | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | ||
2 | Orta | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | |
3 | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | |
4 | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | |
5 | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | |
6 | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük | Düşük |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
davranışçılık bilimine genel bir bakış, davranış değiştirmenin temelleri ve davranış yönetimi ile farkları, küçük çocuklarda zorlayıcı davranışları yönetme, ebeveynler için davranış yönetimi stratejileri, sınıfta davranış yönetimi stratejileri, token ekonomisi, davranış yönetimini destekleyici uygulamalar (The Cornerstone; The Bead Reinforcement System; The Premack Principle), Power teaching, Pozitif disiplin,agresf davranışları olan çocukların davranışlarını yönetmek için işlevsel değerlendirmeler kullanma.
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
30% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte