>

Erken Çocuklukta Okul Dışı Öğrenme Ortamları

Okul Öncesi Öğretmenliği

Eğitim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Erken Çocuklukta Okul Dışı Öğrenme Ortamları OKL289 Seçmeli Lisans 2 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Hatice Gözde ERTÜRK KARA

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Formal, informal ve nonformal öğrenmeyi tanımlar.
2) Formal, informal ve nonformal öğrenme ortamlarını bilir.
3) Okul dışı öğrenme ortamlarında ulusal program kazanımları çerçevesinde etkinlik planlar, uygular ve değerlendirir.rlendirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük
2 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük
3 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Formal, informal ve nonformal eğitim ve öğrenme, Formal, informal ve nonformal öğrenme ortamları, okul dışı öğrenme ortamlarının erken çocukluk döneminde çocuğun gelişimine etkisi, erken çocukluk döneminde bilim, matematik ve sanat eğitiminde okul dışı öğrenme ortamlarının önemi ve kullanımı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Aktüre, T. (1989). Bilim ve Teknoloji Müzeleri ve Merkezleri. Bilim ve Teknik Dergisi. Sayı 254, 42-45.
2- Brennan, B. (1997). Reconceptualizing non-formal education. International Journal of Lifelong Education, 16(3), 185-200. doi:10.1080/0260137970160303.
3- Charlesworth, R. and Lind, K.K. (2007). Math & science for young children. Clifton Park, NY : Thomson Delmar Learning.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

 

Sayı

Yüzde

Ödev Notunun Başarıya Oranı

8

70%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

1

30%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte