>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Çocuk Edebiyatı | TRO305 | Zorunlu | Lisans | 3 | Güz | 4 |
Dr. Öğr. Üyesi Hülya ÇEVİRME
1) Çocuğun dil gelişiminde edebi eserlerin işlevini açıklar.
2) Çocuk edebiyatının kuramsal temellerini çözümler.
3) Sözlü ve yazılı çocuk edebiyatı türlerini ve bunların özelliklerini açıklar.
5) İlk öğretim dönemindeki öğrencinin düzeyine uygun kitapları tanır.
6) Türkiye'deki çocuk edebiyatının gelişimini açıklar.
7) Çocuk kitaplarının çocuğun bilişsel ve duyuşsal, sosyal gelişimindeki önemini tanır.
Program Yeterlilikleri | |||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||
1 | Düşük | ||||||||
2 | Düşük | ||||||||
3 | Düşük | ||||||||
5 | Orta | ||||||||
6 | Düşük | ||||||||
7 | Düşük |
Yüz Yüze
Yok
yok
Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi. Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarının işlevi. Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin(tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi. Niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması. Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar. Çocuklara seslenen çeşitli yazınsal türlerin(destan, masal, şiir, öykü, roman, v.b.) ve dilsel gereçlerin(sayışmaca, tekerleme, bilmece v.b.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.
Ödev Notunun Başarıya Oranı |
50% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
50% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte