>

Türkçe Ders Kitabı İncelemeleri

Türkçe Öğretmenliği

Eğitim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Türkçe Ders Kitabı İncelemeleri TRO403 Zorunlu Lisans 4 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Dilek FİDAN
Doç. Dr. Serhat KÜÇÜK
Dr. Öğr. Üyesi Şenel GERÇEK
Ögr. Gör. Dr. Gürkan YAVAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Ders kitabının bir ders gereci olarak öğretimdeki yerini tanımlar.
2) Ders kitabını oluşturan dış koşullar (yasalar, yönetmelikler; okul türleri, piyasa koşulları vb.) ile iç koşulları (kullanılacak yöntemler, konu alanının özellikleri, fiziksel yapı koşulları vb.) bilir ve bu konuda uygulamalar yapar.
3) Ders kitabı inceleme alanında dünyadaki birikimden yararlanır.
4) Bir ders kitabında dili ve konusal bütünlüğü sınamayı ve sağlamlaştırmayı; Türkçe derslerinde metin seçimi ve çeşitliliği, sayfa düzeni ve grafik öğelerin kullanımı gibi öğelerin işlevlerini tanımlar.
5) Kendi alanıyla ilgili bir ders kitabını çok açılı bir anlayışla değerlendirebilir ve bir değerlendirme raporu yazar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta
2 Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta
3 Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek
4 Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta
5   Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Dersin İçeriği

Ders kitabının bir dersin en önemli gereçlerinden biri olarak öğretimdeki yeri. Ders kitabını oluşturan dış koşullar (yasalar, yönetmelikler; okul türleri, piyasa koşulları vb.) ile iç koşulların (kullanılacak yöntemler, konu alanının özellikleri, fiziksel yapı koşulları vb.) tanıtılması ve bu konuda uygulamaların yapılması. Ders kitabı inceleme alanında dünyadaki birikimden yararlanma. Bir ders kitabında önemli olan dili, konusal bütünlüğü sınamayı ve sağlamlaştırmayı öngören alıştırma biçimleri ve zenginliği, Türkçe derslerinde metin seçimi ve çeşitliliği, sayfa düzeni ve grafik öğelerin kullanımı gibi öğelerin işlevi ve bunların farklı anlayışlara göre oluşturulmuş (eski-yeni) ders kitapları üzerinde uygulamalı olarak gösterilmesi. Her öğretmen adayının, kendi alanıyla ilgili bir ders kitabını çok açılı bir anlayışla kuşatabilmesi ve bir değerlendirme raporu yazması için gereken çalışmaların yapılması.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte