>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Türkçe Ders Kitabı İncelemeleri | TRO403 | Zorunlu | Lisans | 4 | Güz | 3 |
Doç. Dr. Dilek FİDAN
Doç. Dr. Serhat KÜÇÜK
Dr. Öğr. Üyesi Şenel GERÇEK
Ögr. Gör. Dr. Gürkan YAVAŞ
1) Ders kitabının bir ders gereci olarak öğretimdeki yerini tanımlar.
2) Ders kitabını oluşturan dış koşullar (yasalar, yönetmelikler; okul türleri, piyasa koşulları vb.) ile iç koşulları (kullanılacak yöntemler, konu alanının özellikleri, fiziksel yapı koşulları vb.) bilir ve bu konuda uygulamalar yapar.
3) Ders kitabı inceleme alanında dünyadaki birikimden yararlanır.
4) Bir ders kitabında dili ve konusal bütünlüğü sınamayı ve sağlamlaştırmayı; Türkçe derslerinde metin seçimi ve çeşitliliği, sayfa düzeni ve grafik öğelerin kullanımı gibi öğelerin işlevlerini tanımlar.
5) Kendi alanıyla ilgili bir ders kitabını çok açılı bir anlayışla değerlendirebilir ve bir değerlendirme raporu yazar.
Program Yeterlilikleri | |||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||
1 | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | |
2 | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | |
3 | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |
4 | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | |
5 | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Ders kitabının bir dersin en önemli gereçlerinden biri olarak öğretimdeki yeri. Ders kitabını oluşturan dış koşullar (yasalar, yönetmelikler; okul türleri, piyasa koşulları vb.) ile iç koşulların (kullanılacak yöntemler, konu alanının özellikleri, fiziksel yapı koşulları vb.) tanıtılması ve bu konuda uygulamaların yapılması. Ders kitabı inceleme alanında dünyadaki birikimden yararlanma. Bir ders kitabında önemli olan dili, konusal bütünlüğü sınamayı ve sağlamlaştırmayı öngören alıştırma biçimleri ve zenginliği, Türkçe derslerinde metin seçimi ve çeşitliliği, sayfa düzeni ve grafik öğelerin kullanımı gibi öğelerin işlevi ve bunların farklı anlayışlara göre oluşturulmuş (eski-yeni) ders kitapları üzerinde uygulamalı olarak gösterilmesi. Her öğretmen adayının, kendi alanıyla ilgili bir ders kitabını çok açılı bir anlayışla kuşatabilmesi ve bir değerlendirme raporu yazması için gereken çalışmaların yapılması.
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte