>

Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları-ii

Türkçe Öğretmenliği

Eğitim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları-ii TRO208 Zorunlu Lisans 2 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Hülya ÇEVİRME
Ögr. Gör. Dr. Gürkan YAVAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Öğretme-öğrenme süreçlerinde özel öğretim yöntemlerinin amaç işlev ve önemini açıklar.
2) Öğretme-öğrenme süreçleri ve temel unsurları, ilkeleri, genel öğretim yöntemlerini açıklar.
3) Disiplin alanlarının özelliğine uygun eğitsel ortamlarının tasarımı, planlanması ve düzenlenmesi açıklar.
4) Görsel-işitsel yöntemlerini ve interneti çalışmalarında uygular.
5) Geleneksel, yapısal ve işitsel yöntemlerin farklılığını açıklar.
6) Sunuş ve aktarma yöntemini, buluş yoluyla öğretim yöntemini, araştırma yoluyla öğretim yöntemini, problem çözme yöntemini, zihinde yapılanma kuramına dayalı modeller veya öğrenme basamakları yöntemini, gruplarda işbirliğiyle öğrenme yöntemlerini uygular.
7) Kavram haritaları, tahmin-gözlem-açıklama ve diyagramları, olaylar ve durumlar hakkında mülakat, kelime ilişkilendirme gibi anlamlı öğrenme tekniklerini açıklar.
8) Öğrenmenin kalitesini ölçme tekniklerini ifade eder.
9) Öğretimde alternatif ölçme ve değerlendirme ve soru sorma tekniklerini açıklar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük    
2 Düşük Düşük Düşük Düşük     Düşük  
3 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük
4 Düşük   Düşük          
5 Düşük   Düşük          
6 Düşük   Düşük Düşük        
7 Düşük   Düşük Düşük        
8 Düşük             Orta
9 Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Düşük Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili öğretim programının incelenmesi(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

50%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte