>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Dinleme Eğitimi | TRO301 | Zorunlu | Lisans | 3 | Güz | 4 |
Doç. Dr. Dilek FİDAN
Dr. Öğr. Üyesi Şenel GERÇEK
Ögr. Gör. Dr. Gürkan YAVAŞ
1) - Dinlemenin tanımını yapabilir ve dinleme türlerini bilir.
2) - Dinlemenin fiziksel ve zihinsel unsurlarını bilir.
3) - Dinleme kusurlarını bilir.
4) - Dinleme becerisinin nasıl ölçülüp değerlendirileceğini bilir.
5) - Dinleme etkinlikleri tasarlar.
Program Yeterlilikleri | |||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||
1 | Orta | Yüksek | Orta | Düşük | Yüksek | ||||
2 | Düşük | Yüksek | |||||||
3 | Yüksek | ||||||||
4 | Orta | Yüksek | Düşük | Düşük | |||||
5 | Orta | Yüksek | Orta | Düşük | Düşük |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Dinleme eğitimiyle ilgili temel bilgiler (temel kavramlar, tarihsel süreç vb.); dinlemenin fiziksel ve zihinsel unsurları; bellek ve özellikleri (kısa süreli bellek, uzun süreli bellek; anısal bellek, anlamsal bellek ve işlemsel bellek); dinleme kelime hazinesi ve söz varlığı ilişkisi; dikkat; dinleme kusurları; dinleme süreçleri; dinleme becerisinin geliştirilmesi, konuşmadaki prozodik özellikleri (vurgu, ton, ezgi vb.) tanıma; dinleme ve izleme, beden dili özelliklerini anlamlandırma; dinleme becerisine yönelik eğitim ortamları; dinleme yöntem ve teknikleri; dinleme becerisini ölçme ve değerlendirme; dinleme etkinlikleri tasarlama.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
50% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
50% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte