>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Rehberlik ve Psikolojik Danışmaya Giriş | RPD108 | Zorunlu | Lisans | 1 | Bahar | 5 |
Doç. Dr. Osman Nejat AKFIRAT
Doç. Dr. Yıldız ÖZTAN ULUSOY
Doç. Dr. Gülşah TURA
1) Psikolojik danışmanın dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişimini anlatır.
2) PDR hizmetlerinin koruyucu ve müdahale edici önemini tanır.
3) PDR’nin tanımını yapar.
4) PDR’nin amacını ve ilkelerini açıklar.
5) Geleneksel PDR türlerini ve hizmet alanlarını listeler.
6) PDR modellerini açıklar.
7) PDR hizmetlerinin örgüt yapısını açıklar.
8) Etkili psikolojik danışman özelliklerini tanımlar.
9) PDR’de etik ilke ve kuralları sıralar.
10) Psikolojik danışma ilişkisini açıklar.
11) Psikolojik danışma alanındaki farklı kuramsal yaklaşımları benzerlik ve farklarıyla birlikte tanımlar.
12) Psikolojik danışma alanındaki farklı uzmanlık alanlarını açıklar (okul danışmanlığı, ruh sağlığı danışmanlığı, rehabilitasyon danışmanlığı, evlilik, aile ve çift danışmanlığı, kariyer danışmanlığı)
13) Kriz, yas, madde bağımlılığı, travma danışmanlıklarının yerini açıklar.
14) PDR’de araştırma, ölçme ve değerlendirmenin rolünü açıklar.
15) Öğrencileri tanımada kullanılabilecek çeşitli teknik ve araçları açıklar.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||
1 | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | ||
2 | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | |
3 | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | |
5 | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | |
6 | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | |
7 | |||||||||||||||
8 | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |
9 | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | |
10 | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | |
11 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | |
12 | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | |
13 | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | |
14 | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | |
15 | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Psikolojiye Giriş
PDR’nin tanımı, diğer ruh sağlığı alanlarıyla benzerlik ve farklılıkları PDR’nin tarihçesi ve tarihsel süreç içinde çeşitli eğilimler PDR’nin amacı ve ilkeleri PDR’de hizmet alanları Etkili psikolojk danışman Psikolojik danışma süreci Psikolojik Danışma ilişkisini kurmak Psikolojik Danışma süreci: başlangıç, direnç, eylem ve sonlandırma Psikolojik Danışma kuramlarına genel bir bakış Psikolojik Danışma becerileri PDR’de grup ve bireysel çalışmalar Kariyer danışmanlığı Eğitim kurumlarında psikolojik danışmanlık: ilköğretim, orta öğretimde okul danışmanlığı Yüksek öğretimde psikolojik danışmanlık ve öğrenci yaşam hizmetleri Ruh sağlığı, rehabilitasyon, evlilik, aile ve çift, danışmanlıkları Bazı özelleşmiş danışmanlık alanları: Alkol ve madde kullanımı, kriz ve travma, yas danışmanlıkları Konsültasyon Araştırma ve geliştirme PDR’de bireyi tanıma: Tanılama, ölçme ve değerlendirme Bazı temel tanılama ölçme ve değerlendirme araçlarının tanıtımı PDR’de etik ilkeler
1- Yeşilyaprak, B. (2008) Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara,
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Beyin Fırtınası
6) Örnek Olay
7) Bireysel Çalışma
8) Problem Çözme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
50% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
50% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte