>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Psikolojik Danışma Kuramları RPD210 Zorunlu Lisans 2 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Osman Nejat AKFIRAT
Doç. Dr. Zeynep AYDIN SÜNBÜL
Doç. Dr. Yıldız ÖZTAN ULUSOY
Doç. Dr. Gülşah TURA

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Psikolojik danışma kuramlarını açıklar.
2) Psikolojik danışma kuramlarını sınıflandırır.
3) Psikolojik danışma kuramlarını karşılaştırır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük     Düşük   Yüksek Düşük Orta Düşük Orta   Orta    
2 Düşük     Düşük   Yüksek Düşük Orta Düşük Orta   Orta    
3 Düşük     Düşük   Yüksek Düşük Orta Düşük Orta   Orta    

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Psikolojik Danışma Kuramlarına ve Psikolojik Danışman Özelliklerine Genel Bir Bakış • Psikanalitik Terapi • Adler Terapisi • Varoluşçu Terapi • Birey Merkezli Terapi • Gestalt Terapisi • Gerçeklik Terapisi • Davranışçı Terapi • Bilişsel Davranışçı Terapi • Transaksiyonel Analiz • Post Modern Yaklaşımlar • Aile Sistemleri Terapisi

Haftalık Ders İzlencesi

1) Giriş, Ders Planını Gözden Geçirme
2) Psikanalitik Terapi
3) Adlerian Terapi
4) Birey Merkezli Terapi
5) Davranış Terapisi
6) Rasyonel Duygusal Davranış Terapisi
7) Bilişsel Terapi
8) Vize
9) Gestalt Terapisi
10) Gerçeklik Terapisi
11) Varoluşçu Terapi
12) Aile Terapileri
13) Aile Terapileri II
14) Transaksiyonel Analiz
15) Öyküsel Terapi
16) Genel Değerlendirme

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Karataş, Z., & Yavuzer, Y. (2018). Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları. Örnek Uygulamalarla Temel ve Güncel Kuramlar. Ankara: Pegem Yayıncılık.
2- Hall, C. S., Lindzey, G., & Campbell, J. B. (1998).Theories of Personality. New York : J. Wiley ve Sons.
3- Corey,G. (2005). Theory and practice of counseling and psychotherapy. (7th ed.) Brooks/Cole Thomson Learning.
4- Sommers-Flanagan, J., Sommers-Flanagan, R. (2004). Counseling and psychotherapy theories in context and practice: Skills, strategies, and techniques. Wiley & Sons.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Örnek Olay
6) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

60%

Ödev

1

40%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte