>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Önleyici Rehberlik ve Psikolojik Danışma | RPD310 | Seçmeli | Lisans | 3 | Bahar | 3 |
Doç. Dr. Osman Nejat AKFIRAT
1) RPD'nin önleyici misyonu ve temel ilkelerini açıklar.
2) Önleme düzeyleri, önleme kuramları, risk ve koruyucu etmenleri açıklar.
3) Temel yaşam becerileri ve pozitif genç gelişimi programları; şiddet-zorbalık, cinsel istismar, teknoloji ve madde kötüye kullanımı, intihar, okul terki, danışmanlık tedbirleri ve raporların
hazırlanmasını bilir.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Orta | ||||||||||||
2 | Yüksek | Yüksek | Düşük | ||||||||||||
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
RPD'nin önleyici misyonu ve temel ilkeleri; önleme düzeyleri, önleme kuramları, risk ve koruyucu etmenler, temel yaşam becerileri ve pozitif genç gelişimi programları; şiddet-zorbalık, cinsel istismar, teknoloji ve madde kötüye kullanımı, intihar, okul terki, danışmanlık tedbirleri ve raporların hazırlanması.
1- Korkut, F. (2007). Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. (2. Basım). Ankara: Anı Yayıncılık.
2- Tagay, Ö. ve Karataş, Z. (2017). Okul temelli önleyici rehberlik etkinlikleri. Ankara: Vize Yayıncılık.
3- Işık, Ş. (2017). Okulda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi.
1) Soru-Cevap
2) Tartışma
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Grup Çalışması
5) Beyin Fırtınası
6) Altı Şapka Metodu
7) Proje Temelli Öğrenme
Sayı |
Yüzde |
|
---|---|---|
Proje Notunun Başarıya Oranı |
2 |
20% |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
1 |
80% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte