>

Önleyici Rehberlik ve Psikolojik Danışma

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Eğitim Fakültesi
Lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Önleyici Rehberlik ve Psikolojik Danışma RPD310 Seçmeli Lisans 3 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Osman Nejat AKFIRAT

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) RPD'nin önleyici misyonu ve temel ilkelerini açıklar.
2) Önleme düzeyleri, önleme kuramları, risk ve koruyucu etmenleri açıklar.
3) Temel yaşam becerileri ve pozitif genç gelişimi programları; şiddet-zorbalık, cinsel istismar, teknoloji ve madde kötüye kullanımı, intihar, okul terki, danışmanlık tedbirleri ve raporların hazırlanmasını bilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1       Yüksek   Yüksek   Orta            
2       Yüksek   Yüksek   Düşük            
3       Yüksek   Yüksek   Yüksek   Yüksek        

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

RPD'nin önleyici misyonu ve temel ilkeleri; önleme düzeyleri, önleme kuramları, risk ve koruyucu etmenler, temel yaşam becerileri ve pozitif genç gelişimi programları; şiddet-zorbalık, cinsel istismar, teknoloji ve madde kötüye kullanımı, intihar, okul terki, danışmanlık tedbirleri ve raporların hazırlanması.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin Tanıtımı/Tanışma/ Önleyici Rehberliğe Giriş
2) Önleyici Psikolojik Danışma ve Rehberlik
3) Önleyici Psikolojik Danışma ve Rehberliğin Tarihçesi
4) Önleyici Psikolojik Danışma ve Rehberlik kuramları
5) Stres ve Stresle Başa Çıkma Becerileri
6) Sosyal ve İletişim Becerileri
7) Problem/Çatışma Çözme ve Karar Verme Becerileri
8) Ara Değerlendirme
9) Kendilik Değeri
10) Gençlerde İntihar
11) Madde Kullanımı
12) Saldırganlık, Şiddet ve Zorbalık
13) Sağlıksız Beslenme ve Yeme Bozuklukları
14) Okul Terki
15) Dönem Sonu Değerlendirmesi

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Korkut, F. (2007). Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. (2. Basım). Ankara: Anı Yayıncılık.
2- Tagay, Ö. ve Karataş, Z. (2017). Okul temelli önleyici rehberlik etkinlikleri. Ankara: Vize Yayıncılık.
3- Işık, Ş. (2017). Okulda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Soru-Cevap
2) Tartışma
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Grup Çalışması
5) Beyin Fırtınası
6) Altı Şapka Metodu
7) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

 

Sayı

Yüzde

Proje Notunun Başarıya Oranı

2

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

1

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte