>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Psikoeğitim Tasarımı | RPD405 | Zorunlu | Lisans | 4 | Güz | 3 |
Prof. Dr. Fatma Belgin ÖZAYDINLI
Doç. Dr. Osman Nejat AKFIRAT
1) Program geliştirmenin kuramsal temellerini kavrar.
2) Program geliştirme alanında yer alan önemli ilkeleri (hedef, amaç, kazanım ilişkisi, tasarım ve uygulama farkını, geliştirme, uygulama ve değerlendirme ilişkisini vb. kavrar.
3) Program ve öğretim ilişkisini sorgular.
4) Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
5) Hazırladığı programı program geliştirme ölçütleri açısından değerlendirir.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||
1 | Yüksek | Orta | Yüksek | ||||||||||||
2 | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | ||||||||||
3 | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | ||||||||||
4 | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | ||||||||
5 | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Psikoeğitim Programı Geliştirmeyle İlgili Temel Kavramlar; Program Geliştirmenin Temelleri Program Türleri; Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri: Tarihi, Felsefi, Psikolojik, Toplumsal; Eğitim Programının Öğeleri: Amaç, İçerik, Öğretme-öğrenme süreçleri, Değerlendirme; Program Geliştirme Modelleri; Eğitim Program Tasarımı Yaklaşımları; Program Geliştirme Süreci: Amaçların aşamalı sınıflaması, Amaçların ve davranış amaçlarının saptanması ve yazılması, İçeriğin seçimi ve düzenlenmesi, Öğretim ve sınama durumlarının düzenlenmesi; Program Geliştirmede Yeni Yaklaşımlar; Uygulamalı Program Tasarısı Hazırlama.
1- Demirel, Ö. (2010). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA. Erkan, S. (2006). Okul Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarının Hazırlanması. Ankara: Nobel.
2- OKULLARDA PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK UYGULAMALARI, Ragıp Özyürek, Pegem Yay.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Model Yapma
6) Grup Çalışması
7) Altı Şapka Metodu
8) Proje Temelli Öğrenme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
50% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
50% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte