>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Psikoeğitim Tasarımı RPD405 Zorunlu Lisans 4 Güz 3

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Fatma Belgin ÖZAYDINLI
Doç. Dr. Osman Nejat AKFIRAT

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Program geliştirmenin kuramsal temellerini kavrar.
2) Program geliştirme alanında yer alan önemli ilkeleri (hedef, amaç, kazanım ilişkisi, tasarım ve uygulama farkını, geliştirme, uygulama ve değerlendirme ilişkisini vb. kavrar.
3) Program ve öğretim ilişkisini sorgular.
4) Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
5) Hazırladığı programı program geliştirme ölçütleri açısından değerlendirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1         Yüksek Orta Yüksek              
2       Orta Yüksek Orta Yüksek     Orta        
3         Yüksek Orta Yüksek     Orta Yüksek      
4       Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta   Yüksek Yüksek      
5       Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta   Yüksek Yüksek      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Psikoeğitim Programı Geliştirmeyle İlgili Temel Kavramlar; Program Geliştirmenin Temelleri Program Türleri; Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri: Tarihi, Felsefi, Psikolojik, Toplumsal; Eğitim Programının Öğeleri: Amaç, İçerik, Öğretme-öğrenme süreçleri, Değerlendirme; Program Geliştirme Modelleri; Eğitim Program Tasarımı Yaklaşımları; Program Geliştirme Süreci: Amaçların aşamalı sınıflaması, Amaçların ve davranış amaçlarının saptanması ve yazılması, İçeriğin seçimi ve düzenlenmesi, Öğretim ve sınama durumlarının düzenlenmesi; Program Geliştirmede Yeni Yaklaşımlar; Uygulamalı Program Tasarısı Hazırlama.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Program Geliştirmeye Giriş
2) Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri
3) Program Geliştirme ilkeleri
4) Eğitimde Hedeflerin Belirlenmesi
5) Bilişsel, Duyuşsal ve Psikomotor alanda hedef oluşturma
6) İçeriğin belirlenmesi, içerik geliştirme
7) İçeriğin belirlenmesi, içerik geliştirme
8) Ara Değerlendirme
9) Öğretim strateji, yöntem ve teknikleri
10) Öğretim strateji, yöntem ve teknikleri
11) Program Değerlendirme ve ölçme değerlendirme ilişkisi
12) Program Değerlendirme Yaklaşımları
13) Program Taslaklarının Sunulması ve Değerlendirilmesi
14) Program Taslaklarının Sunulması ve Değerlendirilmesi
15) Dönem Sonu Değerlendirmesi

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Demirel, Ö. (2010). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA. Erkan, S. (2006). Okul Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarının Hazırlanması. Ankara: Nobel.
2- OKULLARDA PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK UYGULAMALARI, Ragıp Özyürek, Pegem Yay.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Model Yapma
6) Grup Çalışması
7) Altı Şapka Metodu
8) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

50%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ödev

1

30%

Proje

1

70%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

50%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte