>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Özel Eğitimde Aile ve Rehberlik | EGT512 | Seçmeli | Lisans | 4 | Bahar | 4 |
Doç. Dr. Osman Nejat AKFIRAT
Doç. Dr. Zeynep AYDIN SÜNBÜL
Doç. Dr. Yıldız ÖZTAN ULUSOY
Doç. Dr. Gülşah TURA
1) Özel gereksinimli çocuğa sahip ailelerin özelliklerini, işlevlerini ve uyum süreçlerini açıklar.
2) Özel gereksinimli çocuğa sahip ailelerde çocuğun yetersizliğine yönelik tepkileri açıklayan modelleri tanımlar.
3) Özel gereksinimli çocuğa sahip ailelerde stres, stres faktörleri ve stresle başa çıkma modellerini açıklar.
4) Özel gereksinimli çocuğa sahip ailelerde aile dinamiklerini, ailenin ve kardeşlerin ihtiyaçlarını ve kardeşlere sunulabilecek destek türlerini açıklar.
5) Özel gereksinimli çocuğa sahip ailelere sunulabilecek psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini, bu hizmetlerin kapsamı ve uygulanması bağlamında açıklar.
6) Özel gereksinimli çocuğa sahip ailelerin özel eğitim sürecine katılımı ve bu katılıma ilişkin yaklaşımları betimler.
7) Özel gereksinimli çocuğa sahip ailelerde aile-uzman iş birliğinin önemini, bu iş birliğini açıklayan yaklaşımları ve uygulamaları açıklar.
8) Özel gereksinimli çocuğa sahip ailelerde yasal dayanakları, okul-aile iş birliğini, okul yöneticileri, öğretmenler ve ailelerin sorumlulukları bağlamında açıklar.
9) Özel gereksinimli çocuğa sahip aileler için düzenlenen eğitim programlarının içeriğini, kapsamını, temel ilkelerini, uygulanma biçimini ve değerlendirilmesini açıklar.
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||
1 | Yüksek | ||||||||||||||
2 | Yüksek | ||||||||||||||
3 | Yüksek | ||||||||||||||
4 | Yüksek | ||||||||||||||
5 | Yüksek | ||||||||||||||
6 | Yüksek | ||||||||||||||
7 | Yüksek | ||||||||||||||
8 | Yüksek | ||||||||||||||
9 | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Dersin içeriği; özel gereksinimli çocuğa sahip ailelerin özellikleri, deneyimleri ve uyum süreçleri ile ailelerin çocuklarının özel eğitim sürecine katılımı, katılımının önemi ve bununla ilgili yaşadıkları zorluklar ve ülkemizde özel gereksinimli çocuğa sahip aileler için hazırlanmış program örnekleridir.
1- Cavkaytar, A. (Ed.) (2018). Özel eğitimde aile eğitimi. Ankara: Vize Akademi.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Bireysel Çalışma
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
40% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte