>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İç Mekan Tasarımı V ICM405 Zorunlu Lisans 4 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Selma KAYHAN TUNALI
Prof. Dr. Deniz DEMİRARSLAN
Doç. Dr. Didem ERTEN BİLGİÇ
Doç. Dr. Emine Begüm SAVÇIN
Dr. Öğr. Üyesi Özden Senem EROL
Öğr. Gör. Mahmut Nedim ALTAN
Öğr. Gör. Seyit Ahmet ÇAĞLAYAN
Öğr. Gör. Şazimet KORMAZ ALGAN
Öğr. Gör. Samih Burak SAVÇIN
Öğr. Gör. Seza YIŞ ÖZ
Arş. Gör. Dr. PELIN KAYA
Arş. Gör. Dr. Eda ÖLÇER KANBUR
Arş. Gör. Dr. Elif Fatma SALİHOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Dersin seviyesinde iç mekan tasarımı yapar.
2) Ergonomik değerlendirmeler yapar.
3) Antropometrik değerlendirmeler yapar.
4) İç mekan tasarımına dair malzemeleri tanır
5) Projeyi mimari anlatım kriterlerine göre hazırlar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek                  
2   Yüksek                  
3 Yüksek Yüksek         Yüksek        
4 Yüksek         Yüksek          
5 Yüksek       Yüksek            

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

1) İç Mekan Tasarımı III Dersini başarı ile tamamlamak.

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Ders içeriğine yaşamın geçtiği tüm alanların iç mekan tasarımlarının yapılması girmektedir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Bölüm Başkanlığı tarafından belirlenen çalışma konularından birinin seçilmesi ve çalışma grubunu yöneten öğretim elemanı ile konunun çalışma yönteminin konuşulması
2) Çalışılacak konunun işlev-fonksiyon şemasının çıkarılması ve çalışma grubunu yöneten öğretim elemanı ile öğrencinin bireysel görüşmesi ile şemanın geliştirilmesi.
3) İç mekan tasarımı yapılacak mekanın tasarım kriterleri, fonksiyon analizleri ve aynı konudaki iç mekan tasarımlarının irdelenmesi üzerine araştırmaların yapılması ve çalışma grubunu yöneten öğretim elemanı ile bilgi paylaşımlarının yapılması.
4) İç mekan tasarımı yapılacak mekanın tasarım kriterleri, fonksiyon analizleri ve aynı konudaki iç mekan tasarımlarının irdelenmesi üzerine araştırmaların yapılması ve çalışma grubunu yöneten öğretim elemanı ile bilgi paylaşımlarının yapılması.
5) İç mekan tasarımı yapılan mekanın plan şeması üzerinde fonksiyonların irdelenmesi ve mekanın taşıyacağı içerik üzerine eskiz çizimlerinin yapılması
6) İç mekan tasarımı yapılan mekanın plan şeması üzerinde fonksiyonların irdelenmesi ve mekanın taşıyacağı içerik üzerine eskiz çizimlerinin yapılması.
7) İç mekan tasarımı yapılan mekanın plan şeması üzerinde fonksiyonların irdelenmesi ve mekanın taşıyacağı içerik üzerine eskiz çizimlerinin yapılması.
8) jüri değerlendirme
9) İç mekan tasarımı yapılan mekanın genel kurgusu, fonksiyon alanlarının analizi ve mekanın dili üzerine çalışma grubunu yöneten öğretim elemanı ile yapılan bireysel görüşmeler ile tasarımın ilerlemesi.
10) İç mekan tasarımı yapılan mekanın genel kurgusu, fonksiyon alanlarının analizi ve mekanın dili üzerine çalışma grubunu yöneten öğretim elemanı ile yapılan bireysel görüşmeler ile tasarımın ilerlemesi.
11) İç mekan tasarımı yapılan mekanın genel kurgusu, fonksiyon alanlarının analizi ve mekanın dili üzerine çalışma grubunu yöneten öğretim elemanı ile yapılan bireysel görüşmeler ile tasarımın ilerlemesi.
12) Mekanda kullanılan donatılara yönelik detay çizimlerinin yapılması (mobilya, doğrama, aydınlatma tesisatı/elemanı vb.)
13) Final değerlendirmesi için çalışılan mekan tasarımın iç mekan proje sunum paftalarının içeriği ve projenin gelişimi hakkında çalışma grubunu yöneten öğretim elemanı ile yapılan görüşmeler.
14) Final değerlendirmesi için çalışılan mekan tasarımın iç mekan proje sunum paftalarının içeriği ve projenin gelişimi hakkında çalışma grubunu yöneten öğretim elemanı ile yapılan görüşmeler.
15) Final

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Alıştırma ve Uygulama
2) Bireysel Çalışma
3) Problem Çözme
4) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte