>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Tasarım - Kuram ICM412 Seçmeli Lisans 4 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Belma ALIK

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Tasarımın entelektüel bir çaba olduğunu tartışır.
2) Tasarım kuramlarını sınıflar.
3) Tasarım kuramlarını değerlendirir.
4) Araştırma konusunu sentezler.
5) Tasarım kuramları ile projelerini ilişkilendirir.
6) 20. yüzyılda geliştirilen kuramlardan örnekler verir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek         Yüksek       Yüksek Yüksek
2 Yüksek         Yüksek       Yüksek Yüksek
3 Yüksek         Yüksek       Yüksek Yüksek
4 Yüksek         Yüksek       Yüksek Yüksek
5 Yüksek         Yüksek       Yüksek Yüksek
6 Yüksek         Yüksek       Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Önerilen destekleyici ders yok.

Dersin İçeriği

Endüstri Devrimi sonrası iç mekan anlayışları, kuram kavramı ve belirlenmiş tasarım kuramları, sanat ve tasarım alanında kuram oluşturma ve eleştiri yöntemleri bu dersin kapsamını oluşturmaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tasarım Kuram ve Yöntemlerine Giriş, Dersin Tanıtımı, Kaynaklar
2) İç Mimarlık Alan Bileşenleri–Geştalt, Biçim, İşlev, Teknoloji, Çevresel ve Doğal Denge
3) Tasarım ve Tasarlama – Tasarımcı Düşünme ve Problem Çözme, Tasarım Süreci
4) Tasarım Süreci Stratejileri – Tümdengelim, Tümevarım, Tasarımcı Düşünme Yöntemleri
5) Tasarımcı Düşünme ve Öğrenme / Biliş stilleri, Bilgi, Bellek, Felsefede Bilgi, Bilgi Türleri, Tasarım Bilgisi grupları / İç Mimari Tasarım İçinde Bilgi, Tasarım Problemine Bağlı Olarak Bilgi Tipleri, Tasarım Bilgisi Kategorileri, Tasarım Bilgisinin Yapısı, Tasarım Bilgisi Araştırmaları
6) Biçimin düşünülmesi ve Oluşturulması, Biçimlendirme Yaklaşımları, İç Mekan Tasarım Süreci Strüktürleri
7) Tasarım Çıktısına Bağlı İç Mekan Tasarım İlkeleri, Mimari Benzeşim Modelleri, Topolojik Düzenler ve Düzenleme Kuralları
8) Ara Sınav
9) Tasarım Metodolojisi – 1960’ların başını kapsayan dönem
10) Tasarım Metodolojisi- 1960’ların ikinci yarısı 1970’lerin ortasını kapsayan dönem
11) Tasarım Metodolojisi – 1970’lerin ortası ve 1980’leri kapsayan dönem
12) Tasarım Metodolojisi- 1990’lardan günümüze kadar ki dönem
13) Araştırma Ödevi Sunumu
14) Araştırma Ödevi Sunumu
15) Araştırma Ödevi Sunumu
16) Final Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Benzetim
5) Örnek Olay
6) Bireysel Çalışma
7) Problem Çözme
8) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte